/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Min mikroovn spyr ild!
Fra : Fberg
Vist : 4594 gange
100 point
Dato : 07-12-06 23:15

En lille metalplade inden i mikroovnen er brændt igennem eller smeltet i stykker. Der er simpelthen hul ind til "kilden".

Kan man køb en ny plade til en mikroovn og hvor??? Det er den der sidder i den ene side inden i ovnen...

Forhandler?
Gode råd?

TAK!

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 07-12-06 23:21

Tror det er bedst for dit helbred og indboforsikring, at du køber en ny.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-12-06 23:33

Enig. Med de priser man efterhånden kan købe en micro for, ville jeg også købe ny. Specielt mht. sikkerheden.

Hvis du skal skrotte din gamle, hva' søger du så? måske nogle kan hjælpe med links

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-12-06 23:38
Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-12-06 23:48

Hvis du ikke har nogle krav fåes microovne helt ned til kr. 500,00. Fakta, Føtex og Bilka har mange gange dette udvalg.

Vent til januar udsalget - og du skal se løjer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-06 06:08

Sidste gang jeg kiggede på reklamer havde de en microovn med grill i Aldi for under 400 kr!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-12-06 07:53

- Netto, til og med den 9. december, kr.399,-

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 11:05

Du må ikke stole på den microovn mere.
Den kan være en grim og ubehagelig fyr når den ikke er i orden.
Ud med den - for det kan være lidt dyrt at reparere den i forhold til en ny.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-12-06 13:28

kan du så få den ud.....der må aldrig være nogen form for metal indsættes i en microovn.udelukkende porcelæn eller dertil indrettet plastic.metal ødelægger alt.....
har engang set en microovn se meget mærkelig ud efter en klovn havde sat en metalbakke ind i den....det var ikke godt....der var sku da godt nok røg i køkkenet....
de fås billige nu om dage......
miss.j

Kommentar
Fra : Fberg

Dato : 08-12-06 14:56

Tak for alle de gode råd, men jeg har nu købt en ny plade til 99kr... Så det kunne godt betale sig!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 15:00

OK - og forhåbentlig ..........................

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-12-06 15:41

Jamen det er da osse helt normalt at der kommer ild ud af en microovn og at jernpladerne skal udskiftes Du har forhåbentlig styr på hvoffor den gamle smeltede eller hvad den nu gjorde?? for ellers ku det jo nemt gå sådan at dine penge til plade og dig selv forøvrigt også gik op i røg.
En forhåbentlig god fremtid for dig
Julehilsner fra Sune

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-06 16:25

Citat
Fberg

Dato : 08-12-06 14:56

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for alle de gode råd, men jeg har nu købt en ny plade til 99kr... Så det kunne godt betale sig!

Det vil jo vise sig

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-12-06 18:42

Det kaldes marieglas, sidder foran magnetronen, den der laver micro bølgerne.
Det er normalt det brænder i stykker, pga fedt / mad os

Jep, kan sagtens betale sig at lave, det har jeg tit gjort, er i hvidevare branchen

Flot arbejde!

- Anden

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-12-06 19:30

hvordan er det blevet normalt, at det brænder i stykker p.g.a. fedt og lign. så er man da et stort svin, hvis ens ovn er sådan indvendig...så ville jeg sku også kassere den af hygiejniske grunde..
en normal bruger vil da rengøre ovnen efter brug.
jeg har haft min i 13 år, en af den til ca. 6-700 kr i sin tid uden det mindste problem og en jeg kender har en der er endnu ældre, der ligeledes har fungeret upåklageligt.
så det er vist kun normalt de går i stykker, hvis ikke man gider gøre den ren eller bruger metal inde i den, det mkå man ikke og det står i alle brugervejledninger.
god weekend...miss.j.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 19:48

Tillykke med din "nye ovn"
hopper af her.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-12-06 19:59

Det er tit set, at det brænder i stykker. Det er jo de færreste der skiller deses hvidevarer ad for at gøre dem rene

Du skulle se hvor fedtet en ovn kan være, der hvor brugeren aldrig kan komme. En tørre tumbler er altid godt støvet / fnugget til indvendigt. En vaskemaskine er sort af kul støv fra motoren, som kan give elektriske fejl... Osv...

Det er ikke brugerens skyld det sker

Men det er kun en god ting for branchen

- Anden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-01-07 23:27

Nå fberg vælger private indlæg

Hej :D Fra : Fberg Dato : 09-01-07 22:59

Citat
VODKA - connecting people... Sjovt hva?!

Fuck dig, din fede kal, hva er sjovt ved mit spørgsmål... Fucking taber. Der skulle have stået 12000 din idiot. Kunne du ik regne det ud selv, hva?!

Forbandede undermåler :D

Lad vær med at skrive tilbage.. Jeg gider ikke se på dit grimme navn!

Du har nu stadig 12 ubesvarede og 3 besvarede.
Og du er velkommen til at blackliste mig