/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hva skal du ha for access prg.
Fra : golfhouse
Vist : 1172 gange
200 point
Dato : 07-12-06 15:31

Hej

Hvem kan lave en vagtplan i access...

Der skal være en forside hvor jeg kan vælge mellem

1. medarbejder administration(her skal jeg kunne taste alle data på medarbejderen).
2. Tlf liste(her skal jeg kunne se og printe tlf. liste på medarbejdere).
3. Vagtplan(se længere nede i spørgsmålet).
4. Pause redigering(her skal pausetiderne og længden stå).

Vagtplanen skal laves på den måde at den selv trækker pauserne ud hvis folk er på arbejde på et given klokkeslet eks.

Det jeg skal bruge er en vagtplan som går over 16 uger af gangen…

Det skulle så gerne være muligt for mig at skrive vagten ind som f.eks. 6.30-16.15 og på linie 2 skulle den så regne det faktiske timeantal ud altså minus pauserne...

Det er vigtigt at jeg kan nøjes med f.eks. at skrive 7 så laver den det selv om til 7.00.

F.eks. 6.30 til 16.15 = 9.45 men så skal der formler ind…

Den ene skal gå på, er man på arbejde kl.10,15 så skal der trækkes 0,15 min.

Den næste skal gå på, er man på arbejde kl. 13,00 så skal der trækkes 0,30 min

Den næste skal gå på kl. 14,30 så skal der trækkes 0,15 min

Den næste skal gå på kl. 18,00 så skal der trækkes 0,15 min

Den sidste skal gå på kl. 19,00 så skal der trækkes 0,30 min denne pause erstatter den kl. 18.00 hvis man arbejder til kl. 21.00

Er dette noget du kan og i givetfald hvad koster det at få dig til at lave det...

Håber nogen svare...

Jeg bor i Aalborg hvis du har brug for et møde ansigt til ansigt for en nærmere forklaring.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-12-06 19:27

... bare et lille spørgsmål - hvorfor køber du ikke et færdigt værktøj?
F.eks. noget i denne retning http://www.datasign.dk/p50.asp
eller
http://vagtguiden.dk/velkommen.html

Et slag på tasken er, at der bruges ikke under 65 timer på udviklingsarbejde for en dreven access-bruger og VB(A) programmør før de fleste tænkelige scenarier er prøvet, testet, udskrevet, ændret, rettet, redigeret osv. osv. osv. Både for at få det til at virke korrekt, og for at få access til at komme med de rigtige fejlmeddelelser på de rigtige tidspunkter når der bliver kludret i indtastningerne (ramt forkerte taster og lignende...)

- med alt dette in mente, så mener jeg at det fornuftigste er, at købe et færdigt program. Der vil der også være mulighed for support og opdateringer.....og ikke mindst prisen vil givetvis være den mest fordelagtige...

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-12-06 19:30

...glemte at skrive, at med det antal timer, så har du muligvis et meget SIMPELT system, der næsten med garanti mangler noget funktionalitet, når først du kommer igang med at bruge det....og hvem skal rette/ændre det hvis ikke den der lavede databasen er til rådighed længere?

hmm... måske 165 timer i virkeligheden er mere passende.....

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 07-12-06 20:04

Se det er jo også en mulighed, men så er det måske heller ikke helt som man vil have det....

Men dit svar er da en mulighed...

Andre med foreslag eller som kan lave det..

Peter

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-12-06 21:05

Måske er det ikke lige det du ønskede dig - men vil du være parat til at ofre mindst 70.000 på en simpel applikation der er bygget ovenpå en access database og dennes begrænsninger?
Hvis du for det samme beløb (eller måske ligefrem en del mindre) kan få en prof. løsning der kan det samme, men måske ikke lige på den måde du har forestillet dig at det skal køre?

Jeg er formentlig i stand til at lave det du vil have, men har slet ikke den fornødne tid - og jeg skulle nok også bruge noget længere tid end en fuldtids-access haj

Men med mit kendskab til programmering og specialløsninger mener jeg absolut du er bedst tjent med en standard løsning.

Herudover er der klare mangler i din specifikation:

Hvilke persondata skal gemmes? Og hvad må du registrere?
Hvordan sikres data? Også imod uautoriseret adgang?
Hvad siger revisionen, hvis det er en simpel access database der danner grundlag for bl.a. løndubetalinger?
Hvor mange medarbejdere er omfattet af din rullende 16-ugers vagtplan?
Hvad skal der ske ved ferie, sygdom, afspadsering, weekender, søn- og helligdage, etc.?
SKAL der arbejdes med timer og minutter - eller kan der arbejdes med decimaltimer? (det sidste gør tingene noget nemmere.)
+ en hel masse andre ting som jeg ikke lige kan komme på......

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 07-12-06 21:48

jeg må gemme alle persondata så som cpr.nr og lign. da dette er ansættelser.
pc,en sikkerhed klares af supergros
Revisoren har intet at sige over løn udbetalingen, han godkender selskabes regnskaber ikke vores lønninger, dem bestemmer jeg over.
ca, 42 på nuværende tidspunkt.
ved ferie tæller timerne videre, samme med sygdom, minus timer ved afspasering, søn helligdage tæller normal timer, men der skal naturligvis være andre takster.
Der skal arbejdes med minutter.

Alle andre specifikke ting har jeg naturligvis klar, når jeg finder den rigtige

Peter

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 09-12-06 01:33

Hej Peter

Har du lagt et budget for, hvor meget opgaven må koste, og ønsker du det foretaget på regning?

MVH

Lars

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 09-12-06 10:43

kommer da helt an på prisen om der skal regning på.

Nej har ikke fastsat et budget, da jeg bruger dette forum til at undersøge markedet..

Peter