/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemiconer ?
Fra : refi
Vist : 519 gange
50 point
Dato : 06-12-06 10:52

Har observeret en finurlighed der irriterer mig.....

Hvorfor "loader" windows ikke systeniconerne ENS fra den ene opstart til den anden ?

Det er dem ved uret der er tale om....

Rækkefølgen i iconerne svinger fra gang til gang....

Klart der kommer flere til når visse programmer har været åbnet og blot er minimeret, men dem der STARTER med windows burde da blive loadet i samme rækkefølge hver gang....

Den eneste der altid er nærmest uret er "højtaleren" derefter loader den tilsyneladende i tilfældig rækkefølge - antivirus, netkontakt, skype osv.....

Kan man rette det.... ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-06 10:53

Sorry - det skulle vel hedde procesiconer

Kommentar
Fra : kenneth85

Dato : 06-12-06 11:18

Processikonerne indlæses nogenlunde samtidig - dog er nogle langsommere om at "loade"/indlæse end andre, hvorfor de nogle gange ikke lægger sig på helt samme plads hver gang.

Hvis der er flere programmer der starter automatisk med windows, end du rent faktisk ønsker, kan du hente et lille smart program, som lader dig se hvilke programmer der starter op automatisk. Her kan du også selv fjerne evt. programmer, som du ikke vil have skal starte automatisk.

Programmet hedder "TuneUp Utilites 2006" og der kan hentes en gratis 14 dages prøveversion fra deres hjemmeside: http://www.tune-up.com/

Desuden følger der en masse andre smarte funktioner med, som lader dig finindstille hele din computer, på en MEGET nem fremgangsmåde. Du skal praktisk talt næsten ikke røre en finger selv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-06 11:30

Det første af din kommentar lyder logisk (resten har jeg ingen interesse i - det kan du rette i joblisten)

Men spørgsmålet er om man SELV kan bestemme eller rette i den rækkefølge ?

At nogle loader langsommere er også klart, men det burde dog være det samme fra gang til gang.

Har sågar oplevet at enkelte slet ikke "viser" sig selvom de ER loadet (og virker)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-06 11:32

De hurtigstart iconer du selv lægger i proceslinien til venstre, kan du jo selv rette rækkefølgen i OG DEN ER ENS HVER GANG

Noget tilsvarende ville være ønskeligt med dem ved uret....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-06 11:33

PS - ved godt det er "genveje" der ligger til venstre

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 12:43

Genvejene lægger sig ens.
Dem ved uret lægger sig i den rækkefølge som de har været brugt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-06 12:48

e.c

Den må du lige nærmere ind på....

Jeg "bruger" dem jo ikke....

De starter sammen med win - men ikke i samme rækkefølge hver gang....

"Tvangslukker" du nogle af dem og åbner dem igen lægger de sig forrest - det er OK.

Men næste gang du starter ligger de igen tilfældigt - bortset fra "højtaler"

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-06 17:33
Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 07-12-06 08:55

Tak for svaret e.c.

Jeg tror på din forklaring (billede), selv om jeg ikke kan få det til at passe 100%....

Bl.a. bytter min AGV og min Arovax Schild tit pladser

Men det kan være det er fordi systemet har brugt dem i en anden rækkefølge....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 10:18

Nu var de sidste 3 jo lavet med gentarter uden at bruge comp bortset fra screenshot og gemme.
Men jeg må nok indrømme at mine USB lagerting flytter lidt rundt på rækkefølgen, men de faste ting bliver stående.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 10:21

Til alm. oplysning.
Adgangen til www.hirsenet.dk/ikon.htm slettes efter et stykke tid.
Det var bare et screenshot af ikoner nede ved uret.