/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lyd fra TV til Stereo anlæg
Fra : XcaliBerG
Vist : 818 gange
25 point
Dato : 05-01-03 16:10

Jeg ved godt at dette spørgsmål nok ikke høre inde under dette emne, men kunne ikke finde et andet, bedre passende ..

Men anyway - måske DU kan hjælpe mig med dette problem!

Jeg vil gerne have lyden fra mit fjernsyn, over til stereo anlæg.
Logisk set for mig, ville løsningen være, at ha et scart stik til de røde og hvide og gule ledninger i fjernsynet, og så en 3 phono cable, eller sådan noget ( Et kabel, med tre stik på, rød, gul og hvid i hver ende ) Den ene ende, sættes i fjernsynets scart stik, og den anden ende i stereo anlæget, og så tænde fjernsynet, og høre AUX på stereo anlæget..

Det virker bare ikke ...

Hvad skal man gøre, for at få lyden fra TV'et over til stereoanlæget ?

Mvh
Thomas Genster

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-01-03 16:29

Hvilke udgange har du på dit tv ?
Hvilke indgange har du på dit anlæg ?

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-01-03 16:46

jeg har det på mit tv.

og jeg har bare et scart stik i mit TV.

Og fra Stikket går der to ledninger en rød og en hvid.

De to stik har jeg sat ind i min forskærker. Der hvor TV'et skal tilkobles.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-01-03 16:50

I et scartstik er der naturligt en udgående og en indgående stereo forbindelse forbindelse ligeså video.

http://www.selkirkshire.demon.co.uk/analoguesat/scart.htm

Giver dig en oversigt over scartstikkets forbindelse som naturligvis forventer at du kan håndtere en loddekolbe etc.
Hvis ikke så er der i butikkerne et rigt udvalg af deslige kabler.
Mvh OW

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-01-03 16:54

Stefan jeg så ikke din sidste replik, og heller ikke zonkers før jeg skrev løs.
Nå men jeg gætter på at dit scartkablesæt ikke virker fordi det har fat i er den indgående stereolyd forbindelse til dit TV.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-01-03 16:57

Testede lige linken som ikke virkede
Gå indover WWW.Yahoo.com søg på "Scart pins" så skulle du få fat i det jeg forsøgte at vise dig
OW

Kommentar
Fra : XcaliBerG

Dato : 05-01-03 17:07

Jamen - hvad er det jeg gør galt ?

Hvorfor virker lortet ikke ?

I mit scart stik, bruger jeg et stik fra min PS2, hvor jeg har taget alle ledningerne ud.

Så har jeg købt et Phone 3 cable, eller sådan noget, sat de to rød og hvid farvede stik i scart stikket i TV'et, og de to andre røde og hvide stik i mit stereo anlæg ...

Har også prøvet på et andet stereo anlæg - det virkede heller ikkke ...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-01-03 17:08

Du kan også få et scartstik med en omskifter på. Omskifteren bruges til at vælge om du vil bruge stikket som indgang eller som udgang. Omskifteren skifter både video (gul stik) og lyd (rød højre & hvid venstre kanal) Stikket koster kun nogle få kroner.

MVH

Kommentar
Fra : XcaliBerG

Dato : 05-01-03 17:17

Wohoo - det vil jeg ned og købe i morgen så :D

Tak for hjælpen alle sammen !

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 05-01-03 21:26

Jeg er keg at være den der skal sige det men :
Der findes også den kedelige mulighed at dit fjernsyn ikke har Audio output. Dette er oftest sparet væk på de skrabede low-end udgaver af fjernsyn.
Det er standard at Audio output er R+L phono-stik.

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-01-03 22:19

viskinge mener du en inverter/konverter ?

XCaliberg det stik som du bruger fra din PS2, kan også være synderen.

En anden mulighed, som oldwiking nævner, er at dine poler i stikket, simpelthen ikke er standardmonteret og derfor ikke får forbindelse igennem til de rigtige stik. Dette er desværre nogle brugt hos nogle producenter ;-(

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-01-03 22:43

Nu skal du lade være Xcaliberg ked af det Kefir. Jeg tror godt jeg kan love at det er standard ved alle TV's, men der er Scartkabler som simpelthen ikke overholder nogen from for standard.

Nå men det kan afprøves følgende med videobåndoptager, der er normalt tre muligheder for at optage på tapen
1: via tuneren 2: via line in og 3: signalet lyd og video fra det tilsluttede TV. prøv det sikker på at det virker.
Ow

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 06-01-03 04:49

Det er ikke noget jeg tror. Det er noget jeg ved.

Jeg var ude for at vurdere Elektrik City der havde slag tilbud Phillps 28" TV blackline til kun 2300,- også i sort udførelse !
Low-end TV er skrabet for alt for at hold prisen nede. Ingen Audio Out !
Så, er der en uden... må der være andre unden.

http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsessionid=TQ1NEAAWNVNRSCRQNAVRYVAKGBUTSHD0?divId=0&groupId=TV&catId=CONVENTIONALTV4_3_CAT&subCatId=25_28_29INCH&productId=28PT4406_01

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : holler123

Dato : 15-02-03 15:37

man kunne også bare føre lyden fra tv'ets hovedtelefonudgang til stereons aux indgang via et minijack kabel..

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 09-04-03 00:39

Hvis dit tv har to phono stik,et rødt og hvidt,skal du bare have fat i et sæt phono kabler,så er det bare at forbinde dem fra dit tv,til dit anlæg.
Du kan også bruge høretelefon udgangen fra dit tv,med lyden bliver derefter.
Hvilket tv har du

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-01-04 13:17

Hvis du er tilfreds med svaret, må du godt lukke spørgsmålet. Ellers kom tilbage.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-07-04 23:03

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH