/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ukendt pci-bridge
Fra : kikker
Vist : 326 gange
20 point
Dato : 05-01-03 14:39

Mit system har atter været gået ned og jeg har omformatteret. Men jeg har fået et problem idet jeg ikke kan installere en ukendt enhed på pc-en. Jeg har tilbudt den ALLE drivere som findes på win 98 cd-en men den accepterer ikke nogen. Jeg har en 1.2 amd-athlon m. win. 98. Jeg ville gerne sætte et screenbillede ind så I kunne se min enhedshåndtering, men det kan vist ikke lade sig gøre(?) Jeg kan ikke umiddelbart se hvilken enhed der er tale om, da jeg umiddelbart synes de alle er der.
Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 05-01-03 14:45

Skriv lige hvilke typer og mærke af kort du har i PCen ?

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 05-01-03 14:47

Hej Kikker;

Beskeden "ukendt PCI-bridge" henfører til dit bundkort. Sammen med bundkortet skulle du meget gerne have fået en CD Rom med diverse drivere; bl.a. til PCI-bridge. Såfremt du ikke kan finde den, kan du forsøge via producentens hjemmeside om der ikke er drivere til netop dit bundkort. ( Det bør ligge under DownLoad )

Alternativt kan du prøve via www.driversguide.com NrugerID = Drivers / Password = All

Her kan du søge efter alverdens drivere udfra producent og/eller model

Håber dette kan hjælpe dig videre.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-03 15:07

Tag en enhed fra ad gangen indtil den er tilfreds. Jeg har været ude for at 98 ikke kan se en enhed før en anden er indlæst. Enhederne kan også komme op at slås om IRQ pladserne.
Emesen.

Kommentar
Fra : kikker

Dato : 05-01-03 16:58

Jeg ved ikke andet end at det er en AMD athlon 1,2Ghz. Hvad skal en bundkort-driver hedde? Jeg kan se i min enhedshåndtering at der er systemenheder oplyst. Så er der vel også en driver installeret?

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 20 point
Dato : 05-01-03 17:08

Hej Kikker;

AMD Athlon 1,2 GHz. er den processor der sidder i din maskine. Kan du oplyse noget om, hvornår - og hvor - du har fået din PC fra? Måske kan det hjælpe. Dog burde du sammen med din PC have fået en stak manualer og disketter/CDer til både skærm, bundkort, mv.

Selvom W98se kan se dine enheder er der ikke nødvendigvis installeret en driver der fungerer ordentligt. Det er også derfor du får de gule udråbstegn.

Kan du ikke finde andet så er der næsten "kun" at gå den tunge gang at slukke din PC, pille kabinettet af - og se efter, hvad der står på bundkortet. Der står både fabrikat og model - og udfra det kan du bedre få den rigtige hjælp.

Ved det er "træls" uden manualer eller andet, men prøv alligevel.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : kikker

Dato : 05-01-03 17:20

Det er en apollo AZ 1200/A De eneste cd-ere der fulgte med var et brænderprogram, en WinDVD altså DVD-program og en VIA series med lyddrivere
Ellers må jeg jo prøve dine rås smitty.
Mvh

kikker

Godkendelse af svar
Fra : kikker

Dato : 05-01-03 17:38

Tak for svaret Smitty. Jeg fandt sgu driveren på den cd jeg mente kun var lyddrivere ( der er noder på!) Men tak til jer for jeres svar. Pointene går til Smitty. jeg håber det nu er forbi med pludselige stop og mærkelig skærm ( sort med røde lodrette streger for oven

mvh
kikker