/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan installerer jeg mit digitalkamer~
Fra : jytteras
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 05-01-03 14:26

Jeg har i Aldi købt et digitalkamera Medion 4.1 megapixels og var ret imponeret over den danske brugsanvisning og at æsken indeholdt alt for at komme igang.
Der medfølger to CD-rom med software MD 5995 samt en med Adobe Photoshop 5,0

MEN ........ nu ville jeg jo meget gerne have billederne ført over på min PC og ligegyldigt hvad jeg forsøger, fortæller computeren mig blot at den ikke kan finde kameraet og foreslår bl.a. at jeg skal genstarte computeren.

Hvis nogen vil give mig en trin for trin vejledning på letforståelig dansk - vil jeg blive meget, meget glad.
Jeg bruger windows 98, hvis det har nogen betydning for svaret.

Med venlig hilsen den nysgerrige amatør, der bare så gerne vil lege

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-03 14:42

1. Du lukker computen.
2. Sætter USB-kablet i.
3. Starter computeren op.
4. Nu skal computeren gerne skrive at den har fundet "ny Hardware" (Hvis den ikke gør det så er det fordi at der er problemmer med dine USB-porte)
5. Gå ind i:
Kontrolpanel > Tilføj ny Hardware

6. Kør så den igennem og installere de drivere der er med.
7. Genstart Computer.
8. Hvis ikke at der følger et program med til at overfører billeder fra kamera til PC så kan du bruge programmet "Ulead Photo Express 2.0 SE" eller "Photodraw"

hvis ikke at du kan finde ud af at bruge nogle at disse programmer så kan du lige skrive igen :)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-01-03 14:58

prøv at gå ind i enehåndtering(kontrol panel - system) og se om din usb er der,ellers må du have fat i den cd der fuldte med bundkortet og installere den særskilt.
du kan osse prøve at gå ind i bios og se om der er noget der hedder usb.på min skal >>usb controller:enablem <<for at usb virker.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 05-01-03 15:09

1) du skal jo have sat camera til PC (den 3. pos. på den runde skive øverst) første pos. er til at tage billederm anden til at vise optagelser, tredige til at overføre billeder!
2) Cameraet skal være tilsluttet og tændt (nogle sek.) FØR du kalder software
3) Har du prob.(det havde jeg) med driverne, som den sagde den ikke havde efter ellers at have insatlleret Medion 9700 osv. så sæt CDen i (igen) og, når der spørges om drivere så peg på CDen og pling... hos mig, jeg havde meget besvær med de drivere.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 05-01-03 15:17

PS.: Jeg formoder naturligvis din USB er aktivret i bios og med drivre osv. det ser du jo i kontrolpanelet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-03 18:28

On Sun, 05 Jan 2003 13:25:18 GMT, "jytteras" <jytteras.news@kandu.dk>
wrote:

Hej

Hvis du prøver i foto gruppen er chancen for
hjælp betydeligt større.

mvh PN

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 06-01-03 07:07

Og så er der vist lige noget om at man skal anvende mindst WIN98 SE (second edition). Første udgaven understøtte ikke USB fra starten. Jeg mener dog der kan downloades en udvidelse fra Microsofts hjemmeside... Og alt det med drivere, og kameraindstilling, kabeltilslutning hjælper ikke meget, hvis ikke den Windows man bruger understøtter USB

mvh
BenKvist

Godkendelse af svar
Fra : jytteras

Dato : 09-01-03 13:32

Jeg har forsøgt alle muligheder, men må erkende at det nok er min usb-port, der driller.
Kamera, kabler og software er tjekket hos en god ven og der virker det hele, som det skal - øv
Så nu afventer jeg at denne ven vil komme og hjælpe mig med forbindelsen herhjemme hos mig selv.

Tak for Jeres hjælp