/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sørgeligt for landet
Fra : Klumme
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 30-11-06 14:45

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=831156/

Gud fader i skuret. Skal dette land dirigeres af asociale slumstormere, fanatiske muslimer og andet rakkerpak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-06 14:56

Det gælder efterhånden om, at lave så meget ballade som muligt, eller komme i medierne, så får man sin vilje

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-11-06 14:59

Ryd lortet og jævn bygningen med grunden.

Hvornår er det blevet iorden at fratage/besætte andre mennesker deres retsmæssige ejendele???

Det var sjovt med BZ'erne og lokummet, men dette er direkte idiotisk. De smadre jo en hel bydel.

Jeg ved hvor der er en flok tomme sommerhusene; Hvorfor besætter de ikke dem??? Det er heller ikke deres og de ejes af andre mennesker og de står pt. tomme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-06 15:30

Sørgeligt men sandt, at politiet er blevet så forsigtig med at håndhæve lovene, når de rabiate grupper er involveret. Inden de får set sig om, er de anklaget for at have passet deres arbejde.

Pu ha.. jeg er lidt hidsig nu Må hellere lave en kop kaffe og nappe et stk. hjemmebagt Ciabata

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-06 15:57

Ved nærmere eftertanke, så tror jeg at det er et stunt politiet laver. Når man læser referatet i Berlingeren, er der en del vage formuleringer, som jeg kan se åbne muligheden for at man lader Jagtvej 69 være d. 14 dec, og måske dagene tæt på denne dato, for derefter i et Entebbeinspireret commandoraid at sætte hele baduljen ud.

De vil (slustormerne) formentlig være ret tændte d. 14, men kan jo ikke opretholde det adrenalinniveau i al evighed. Det er jo op til jul, og andre fornøjelser kalder - det årlige bad, varm mad og sådan noget trækker jo i dem og alle deres medsammensvorne sømpistolkammarater fra det store udland skal jo osse hjem på et tidspunkt.

Ja det tror jeg sgu er politiets plan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-11-06 16:04

Det vil jeg da håbe/ønske, for går den først en gang, hva' finder de så på næste gang. Det er møjhamrende forkert, at de får lov at beholde huset, bare fordi de larmer op, og truer med alle former for ødelæggelse/vold

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-11-06 17:11

Helt ærligt så ser jeg ingen grund til at gennemføre udsætningen d. 14. hvis det giver anledning til så meget ballade, som folk frygter.
Lige nu flipper området jo ud med evakueringsplaner og børnehaver skifter værested i dagene omkring.
Hvis det virkelig er noget, der udsætter uskyldige for fare - eller frygt - så synes jeg faktisk politiet handler korrekt.

Selvfølgelig bliver de da drønet ud - det bliver nok bare ved en aktion, der er lidt mindre offentlig kendt end som tilfældet er nu.
Om ikke andet så forsvinder de vel, når maskinerne begynder at banke huset fra hinanden....
De unge vinder ikke denne "kamp"...

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-06 17:23

Guiiiiii... jeg havde helt glemt at lukke dig ind på 'positiv' listen

...men selvfølgelig har jeg en mening:

Citat
..retten skriver Københavns Politi, at det ikke kan garantere for sikkerheden.

..og hvad er så liiiiige galt med dét?

..er landets domstole og udøvende magt inkompetente? *LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*

..for nu at bruge et af dine egne yndlings udtryk

Kan 'rydningen' ikke gennemføres forsvarligt uden at forulempe andre borgere? Såeeh... ?

Ikke fordi jeg har den store respekt eller sympati for 'ungdommen' i ungdom-s(h)uset.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-11-06 20:01

Christiania??
Ungdomshuset??
Hvad med lige at nappe Christianborg også

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-06 20:26

Christiania.... den taberbule skulle osse ha været lukket for 35 år siden.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-11-06 20:33

Citat
Hvornår er det blevet iorden at fratage/besætte andre mennesker deres retsmæssige ejendele???

De unge har faktisk fået huset af kommunen, det var deres indtil kommunen tog den fjollede beslutning at sælge de unges hus.

Jeg ser ingen grund til at starte en stort slagssmål mellem politi og de unge fra huset.
Det lader til at Fader Huset gør et stort nummer ud af IKKE at sælge huset, så må kommunen finde et andet sted til de unge menesker.
Når de har gjort det, er jeg sikker på at de unge forlader huset nogenlunde fredeligt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-06 20:40

Ved du hvad Bertel. Uanset hvad jeg mener om Fru Ruth Faderhus, så skal hverken de unge eller kommunen tørre den af på Faderhuset.

Faderhuset har købt og betalt for en ejendom, og så skal de unge bare daffe af og så ta den med kommunen. At de ikke vil sælge ejendommen er deres ubetingede ret.

I øvrigt har de ikke fået ejendommen af kommunen - så ville de jo være ejere, men de fik brugsretten....Det er ligesom noget andet!!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-11-06 20:46

Jeg mener heller ikke at kommunen skal "tørre den af på Faderhuset". Faderhuset har på lovlig vis købt huset.

Hvis Faderhuset ville sælge huset var det en let løsning, der er nok der vil købe det og give de unge brugsretten.

Da det ikke sker, må kommunen finde en løsning, helst en hvor man undgår masse slagsmål, ved at de finder et andet hus til de unge.

Jeg forstår godt at politiet helst ikke vil i slagsmål i en politisk konflikt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-06 20:57

Det er sgu da ikke noget politiet skal bestemme. Når de af den dømmende magt, efter anmodning fra ejendommens retmæssige ejere får besked på at eksekvere en dom..... altså rydde ejendommen, så ejendommens retmæssige ejere kan tage deres ejendom i besiddelse, skal de bare få ryddet bulen.

Men lur mig.... I Berlingeren ser jeg, at ejeren har givet sit samtykke til udsættelsen, og det skal nok passe med, at de samtidig har fået et løfte om at politiet hamrer til, når søm & nittefolket mindst venter det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-06 22:16

Hov hov... "brugsret" var en klausul som eksisterede og blev garanterede daværende brugere/borgere i ungdomshuset, da kommunen solgte bygningen i udbud
..til en 'stråmand' ..som så solgte det videre til Faderhuset UDEN denne klausul !

RØVRENDT ...blev brugerne altså!

Dette er veldokumenteret, men så vidt jeg ved kun nævnt i dagbladet: Information !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 05-12-06 14:10

Tak for svaret Nordsted1. Sørgeligt men sandt!!

Og Molo.....
Spild ikke din tid med kommentarer og holdningstilkendegivelser i "mine" tråde. Brug den hellere til at søge arbejde i

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 06-12-06 11:56

Her er kun plads til dem som støtter dine egne meninger Klumme..?

København kan åbenbart ikke finde ud af at huse de unge mennesker, som ikke lige passer ind i samfundets normer.
Hvordan mon det er at blive smidt ud og væk fra alting, bare fordi man ikke lige ligner det man skal?
Vi har endog i vores lille provinsby (Odder) et værested for unge mennesker...også dem der ikke kan finde ud af at finde sig et job, eller dem som ikke kan holde ud at være derhjemme, for der skal de hjælpe sin alkoholiserede mor eller far med at komme helskindet igennem dagen.
Eller passe sin lillesøster fordi far eller mor ikke orker det!
Det er så nemt at sidde i sin egen lille trygge tilværelse og dømme alle andre og pege fingre og sige: i er ikke gode nok som os!!! VÆK.......
Nej sørg nu for at få et sted til de unge mennesker i København, og helst der hvor de er..for det er et supersted har jeg hørt fra rigtig mange.
Så min støtte til dine fordømmelser får du ikke Klumme.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 06-12-06 11:58

Citat
Gud fader i skuret. Skal dette land dirigeres af asociale slumstormere, fanatiske muslimer og andet rakkerpak

Hvor det nemt at sidde og føle sig rigtig og god ikke klumme?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-12-06 21:14

mangorossa, det er rart at der er nogen der stadig har plads til dem der ikke lige passer ind.

At Klumme bruger disse "holdningstråde" til at få bekræftet sine fordomme kommer efterhånden ikke som nogen overraskelse, kommentaren til molokyle viser at Klumme helst er fri for at blive modsagt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 06-12-06 21:49

Ja det er spændende at se hvornår vi bliver blacklistet for vores uvedkommende ( i denne tråd) holdning til tingene

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-12-06 12:58

Citat
Ja det er spændende at se hvornår vi bliver blacklistet for vores uvedkommende ( i denne tråd) holdning til tingene

Du er vel klar over, at når man har lukket en tråd, så modtager man som trådstarter ikke længere mails fra tråden?!

Desuden er du da heldig, at du trods alt kan ytre dine meninger/ holdninger i Klummes tråde. Det er satme hyklerisk at vade ind i tråde, hvor trådstarteren står på ens egen blackliste!!

Men studenterhuen har vist aldrig været hvad der trykker mest i toppen på dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-12-06 14:02

Hov LOOL

Det var et tilfælde jeg lige kom her forbi, og ser - ikke overraskende - at slingrefissen Mongo Bongo er ude og øffe lidt. Vi skal være søde ved Mango - Hun kan ikke gøre for, at intellektet er under middel (studenterhuen) og at fødderne er hældt ned i et par klovnesko (store) så hun forledes til at tro, at der kommer kloge ord fra hendes tastatur, og at hun naturligt rummer det store alfavnende menneskesyn.

Smager lidt af godhedsindustrien..... Røde Kors, Kirkens korshær, Fattige børns fodbespisning mv, hvis væsentligste formål er, at kunne udstille sig selv og høste bifaldet af deres store selvfede godhed.

Mango har ikke rigtig forstået (hvilket er helt forståeligt) at min kritik primært går på metoden, med hvilken disse stakkels svigtede, forsømte, sømbeskudte og græsrygende mv. søde unge mennesker argumenterer og terrortruer sig til at loven ikke umiddelbart kan overholdes.

Egentlig er det jo simpel jura for småtkørende og begyndere.....køb og betal for en ejendom og flyt ind i den. Når Politiet i Danmark efter 2 retsinstanser og en fogedret, som alle er gået ejendomstyvene imod, ikke kan sikre købers ret, da politiet ikke mener at kunne magte opgaven på nuværende tidspunkt, så sidder jeg og ryster på mit (s)yndige hoved.

Etaten skal først afvikle en stor knold ophobet afspadsering, som iflg Overgeneralkommandersergent Per Larsen er fremkommet som følge af usædvanlig mange vigtige eskorter i den sidste tid.

LOOOL Var du nervøs Mortensaften Mango??? Forståeligt, men jeg tror du er blevet for gammel og trevlet LOOL

Det er da samtidig, som Creamygirl nævner, pudsigt at du kører ind i denne tråd for udstille din store saftige godhed og altfavnende forståelse, når du nu ikke ønsker at snakke med mig. Men du skulle måske bare lige lufte hvad en hjemmearbejder i godhedsindustrien kunne stille med??

Køb en ged LOOOOOOOOL Where can I break me

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-12-06 23:20

Var det godt klumme?
Nu fik du lov at brække dig i stride strømme...
Og Creamy skulle også lige øffe med...studenterhuen? Jow jow..som om du oser af intelligens Creamy *fnis*
Der har vi igen de selvfede idioter som føler sig så frygtelig meget bedre end andre..i er jo rent til grin *LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-12-06 00:45

Det er som sædvanligt en fornøjelse at deltage i en debat hvor meningsudveksling foregår i en fordragelig tone, med respekt for modstanderens synspunkter.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-12-06 19:06

Ja, det er sgu træls at man kan synke så lavt, at det er nødvendigt at svine andre til , for at kunne klare sig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-12-06 19:28

Men endnu mere lavt er det, at man ikke magter at holde snuden væk fra tråde, hvor spørgsmålsstilleren figurerer på ens permanente blackliste

Citat
i er jo rent til grin

Det kan du så mene. Min mening er, at dit ærinde i denne tråd er så gennemsigtigt, at det er direkte pinligt at læse!

I mit univers fremstår man ikke som særlig snu, når man som dig ikke selv kan se, hvor dumt det ser ud, at du mænger dig ind i en tråd, hvor trådopretteren er på din blackliste (og som du slet ikke kan skjule din afsky for)..

Hvad er meningen med at du laver en permanent blacklistning af en bruger, hvis ikke det er fordi du ikke gider "høre" på vedkommende?! ..

At du ikke kan få øje på det latterlige i, at du går i dialog med vedkommende fra din sorte liste - i en af hans egne tråde!!! - tja så bliver det vist ikke meget mindre seriøst

Citat
som om du oser af intelligens Creamy *fnis*

Det er da ikke noget at fnise af Mango. Du har helt ret - jeg er bestemt ikke super intelligent.
Men at fortælle dig, at du ikke er så skide snu, er jo heller IKKE det samme som at påstå man selv er intelligent! …

Men ok, nu vi alligevel har den flue bøjet forover og har trukket bukserne ned - så jo fanden fløjtme - jeg føler mig en del mere vidende end dig på mange områder..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-12-06 19:59

Ikke overraskende tilfalder point den første der erklærer sig enig med Klumme.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-12-06 20:20

Jeg har så kigget lidt på dit indlæg vedrørende ungdomshuset – og har selvfølgelig også et par kommentarer..

Citat
København kan åbenbart ikke finde ud af at huse de unge mennesker, som ikke lige passer ind i samfundets normer.

Københavns Kommune er som alle andre i dette land nødsaget til at respektere lovgivningen samt domstolenes afgørelser. Ergo handler det det ikke om, hvorvidt Københavns kommune ikke kan finde ud af, at huse de unge. Det handler derimod om, at de unge ikke har fattet, at de ALDRIG har ejet det hus, men kun haft det til låns. Ungdomshusets fond (som har pengene til et nyt hus ) må jo bare få fingeren ud og afsøge mulighederne for, at aktiviteterne omkring Ungdomshuset kan blive videreført andetsteds.

Citat
Hvordan mon det er at blive smidt ud og væk fra alting, bare fordi man ikke lige ligner det man skal?

At de ikke ligner dét man "skal" har de selv valgt. Der er ingen der har tvunget dem til at have mere metal siddende i ansigtet end der bruges til en supertanker!

At de er på vej til at blive smidt ud kan næppe komme bag på dem. Sagen har jo kørt i mere end 20 år - og domstolene har udtalt sig i tre instanser.. Desuden råber de op om, at de har FÅET huset, hvilket er FORKERT. De har haft huset til låns – og valgte sjovt nok IKKE at købe det, da det blev udbudt til salg. Nu ejes huset af Faderhuset – og de står med en lang næse.

Hvis de virkelig elskede det hus så meget, som de påstår, så havde de også sørget for at de selv blev ejere af det, da de havde chancen (med skøde og hvad der ellers hører sig til).

1. Byretten har dømt de ikke har brugsretten
2. Østre Landsret har dømt de ikke har brugsretten
3. procesbevillingsnævnet har sagt at deres sag om brugsretten over huset er så svag at den ikke kommer i Højesteret
4. Fogedretten har dømt de ikke har brugsretten og skal ud af huset.

De har ALDRIG fået huset foræret og de har ikke brugsretten over huset. Hvor svært er det mon at forstå?!

Citat
Vi har endog i vores lille provinsby (Odder) et værested for unge mennesker...også dem der ikke kan finde ud af at finde sig et job, eller dem som ikke kan holde ud at være derhjemme, for der skal de hjælpe sin alkoholiserede mor eller far med at komme helskindet igennem dagen.
Eller passe sin lillesøster fordi far eller mor ikke orker det!

Mig bekendt er Ungdomshuset (Ungeren) på Nørrebro IKKE en tolerancens højborg, repræsenterende et mangfoldigt udsnit af den danske ungdom!!

Mange af dem er til din orientering velnærede møgforkælede middelklasseunger – med forældre siddende ude i Hellerup. Næppe underskuds-børn med zero muligheder!!!
90% af dem kan du finde daskende rundt på McDonald's i deres designer jeans og et par brosten i tasken.. (just in case)

Og jo jeg har skam kendskab til huset, og det kan slet ikke sammenlignes med noget som helst i Odder! ..og da slet ikke Café Retro, som næsten må være det sted du mener! ..

I øvrigt kunne det være interessant at vide, om du efter at Odders værested for unge har holdt en bette fest, vågner op og smiler overbærende, når du ser den hærværk der er blevet udøvet hen over natten. Det være sig smadrede bilruder – ødelagte butiksfacader – smadrede ruder i din egen bolig - bræk/opkast og glasskår udenfor dine ungers børnehave - Grafitti og tags malet hen over din bil osv?! …For sådan er hverdagen faktisk for naboerne til ungdomshuset på nørrebro!!

Citat
Det er så nemt at sidde i sin egen lille trygge tilværelse og dømme alle andre og pege fingre og sige: i er ikke gode nok som os!!! VÆK.......

Yeah right! – og det er så nemt at sidde i sin egen lille trygge provinsby og synes det er åhhh så synd for disse uskyldige stakkels unge Gymnasie efterladenskaber - og pege fingre og sige - at de stakkels unger jo har en identitetskrise, samt at det er samfundets skyld, at de lige måtte stoppe op og ørle sig, at de lige måtte lave en helvedes masse svineri med graffiti, at de lige havde et behov for at madre en hel gades ruder og biler, for liiige at afslutte festen med at kyle brosten efter den/dem der måtte tillade sig at irettesætte deres adfærd.

Citat
Nej sørg nu for at få et sted til de unge mennesker i København, og helst der hvor de er..for det er et supersted har jeg hørt fra rigtig mange.

Har du overhovedet spurgt dig selv, hvorfor det er så vigtigt for de unge at blive i det hus?! - huset kan jeg fortælle dig, er i en ELENDIG forfatning, - og skulle der opstå en brand, står vi formentligt med en brandruin samt adskillelige døde mennesker..

Du undrer dig slet ikke over, hvorfor brugerne af ungdomshuset i stedet for at arbejde på at finde et nyt hus, bruger tiden på at omdanne deres hus til en fæstning og forberede sig på "The final battle", hvor de har tilkaldt styrker fra hele verden til at udkæmpe et stort slag i København?!

Du mener vi skal bryde den private ejendomsret, blot fordi du har ondt af en flok unge vandaler og ballademagere (anarkister, som ikke anerkender Grundloven)?!
Her er jo rent faktisk tale om en klokkeklar overskridelse af den ene af demokratiets 3 grundpiller, EJENDOMSRETTEN.

Det er med andre ord gået helt hen over hovedet på dig, at det autonome miljø efterhånden er særdeles erfarne og snu, og at de kender både politiets, mediernes og politikernes standard forfra, bagfra og i søvne. Og de ved hvordan man kan sno sig, spille dobbeltspil, få gennemført sine hærværksraids og bagefter spille på, og bedyre sig som "offer" for politi brutalitet på bedste teatralske facon, så den efterfølgende sympati kan sikres, og de kritiske kanoner bliver rettet mod politiets gøren og laden?!

Nu er jeg af den opfattelse, at selvom man er ung, og selvom man har en identitetskrise og ønsker at melde sig ud af samfundet, så gælder de SAMME REGLER, som er at man opfører sig civiliceret og ordentligt og indenfor lovens rammer – og jeg har ikke den mindste sympati for mennesker, uanset alder og observans, der nægter at følge spillereglerne i et demokratisk samfund, og i stedet benytter sig af voldelige metoder til at få deres vilje!!

For ca. 14 dage siden, så man hvorledes 85 af disse såkaldte aktivister tog til Faderhusets lokaler i Rødovre, hvor de overfaldt sagesløse kirkegængere og raserede en bygning under en børne gudstjeneste.

Havde de valgt at lave en fredelig demonstration og IKKE optrådt voldeligt, IKKE udøvet hærværk, IKKE raseret lokaler, IKKE kastet med maling og sten, og IKKE truet og modsat sig anholdelse kunne det da godt være, at de ville have haft en anelse flere sympatisører.

Og hvis Ungdomshuset virkeligt var et ungdomshus og IKKE et ekstremt venstreorienteret projekt, så kunne endda jeg sympatisere med dem..

http://www.youtube.com/watch?v=1QPp2b56cjY

RYD LORTET!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-12-06 20:38

Citat
Fra : Klumme Dato : 30-11-06 20:26

Christiania.... den taberbule skulle osse ha været lukket for 35 år siden.

Når vi snakker om subkulturer i storbyen så springer det mig i øjnene, at de unge fra Huset altid reagerer voldeligt, usympatisk og uciviliseret. Se til sammenligning Christiania, der gennem flere år har været "lukningstruet" på den ene eller anden måde fra politisk side. Christianitterne har dog formået at få stablet et internt politisk talerør på benene, og de har slet ikke samme behov for at opføre sig som vandaler og ballademagere..

Ikke at jeg er specielt betaget af fristaden, men ret skal være ret

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-12-06 20:42

De unge havde brugsretten til huset indtil kommunen var så åndsvag at sælge huset.
At finde et sted til de unges aktiviteter er en kommunal opgave.
I det omfang brugere af ungdomshuset er kriminelle skal de naturligvis retsforfølges som alle andre.
De unge har ikke overtrådt nogen ejendomsret.