/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel program
Fra : bimsa
Vist : 496 gange
300 point
Dato : 29-11-06 14:46

jeg er ved at lave et program, hvor man kan spille på tallene 1 til 20
man må spille på 3-5 eller 9 tal. der vil være 3 tal der blive udtrukket
hvis der så er 100 spille med hver deres kupon eller flere kan man så
få pc til at finder den kupon som muligvis har de 3 rigtige tal

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-11-06 00:26

Ja....men det kræver jo, at du indtaster alle de spillede tal fra alle 100 spillekuponers talkombinationer.

Dernæst skal din VBA kode lave en masse gennemløb der sammenligner de udtrukne tal med de tal der er i de enkelte rækker.

Jeg vil ikke mene det er muligt at løse opgaven med almindeligt formelhalløj i cellerne...

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 03-12-06 20:16

http://hjem.get2net.dk/Riallica/lottocheck.htm
LottoCheck 1.2
Dette ark er udviklet af Riallica's regneark.
Ud over at løbe din lottokupon igennem for mulige gevinster, kan den hente de seneste Lotto og Jokertal fra nettet.
Den checker din lottokupon, visualiserer de rigtige tal og skriver hvor mange rigtige du har.

Måske kunne det hjælpe dig på vej.