/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Navn til kattekilling
Fra : molly.sommer
Vist : 6386 gange
100 point
Dato : 29-11-06 00:33

Jeg får en killing imorgen og mangler et godt navn til den , nogle foreslag? det er en hun kat

Molly

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-11-06 00:51

Vent nogle dage efter du har fået din killing hjem. Der vil altid være nogle karakteristika eller farve eller noget ved væremåden (psyken) som man lægger mærke til, og heraf giver killingen et navn.
Vi har selv købt en killing for 3 uger siden, som skulle lære at være sammen med vor i forvejen voksne kat, hvor sidstnævnte var lidt krads over for killingen i begyndelsen. Det viste sig, at killingen havde en utrolig stærk psyke, så deraf, blev det kaldet "Chili" = stærk.
Der findes tusindvis af navne, men prøv at danne dig et navn efter killingens indtryk hos dig.
Held og lykke med det hele
fra Akle

Kommentar
Fra : gril

Dato : 29-11-06 01:45

Det heder mine tre katte

Trille
Mille
Mifi

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-11-06 02:32

Hej Molly.
Mine gildklumper hedder:

Sjila
Hotte
Tiger
Laika
Bella

Held og lykke med det nye familiemedlem
Hej fra dior.

Kommentar
Fra : Ceciliana

Dato : 29-11-06 07:10

de hun katte vi har haft igennem tidernede har heddet.

tulle
mille
molly
gucchi

men vent til du ser katten...

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 29-11-06 09:49

Da jeg var barn, boede jeg på lande og havde derfor en hel del katte. da min fantasi til nye navne efterhånden slap op, begyndte jeg at opkalde kattene efter en bog jeg læste tit, men jeg kan desværre ikke huske titlen. (den handlede om en mand ved navn Katte Kalle, og en hel masse katte og nogle børn.....)
Men det gav under alle omstændigheder nogel lidt anderledes kattenavne, bl.a
Lisa Minelli
Cleopatra (kaldet cleo)
Sylvester Stallone (kaldet Sylle)
Figaro

Hos min mand har traditionen været "gude"navne,og deres katte har heddet Nikodemus (vistnok en bibelsk person) og Ramses.
Vores egen kat hedder Ødipus.

hvis du mangler inspiration, så tag fat på et tema såsom mytologi, philosoffer, skuespillere eller din ynglingsbog. på den måde undgår du alle standartnavnene.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 29-11-06 10:12

vores pirat kat hedder Pivo

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 29-11-06 10:15

Pirat fordi den er eenøjet, Navnet Pivo betyder øl på polsk og vistnok også russisk

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-11-06 10:15

Katteavlere navngiver deres katte alfabetisk: Første kuld hedder A.... etc.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-11-06 10:15

Når du har kattekillingen i hånden, så kommer navnet næsten af sig selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-06 10:53

Den skal da hedde: Artemis ..lige som djagtens gudinde i den græske mytologi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-06 10:55
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-06 10:58

..eller Bast/Bastet som den ægyptiske gudinde, som afbildes med kattehoved: http://da.wikipedia.org/wiki/Bastet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-11-06 11:16

Eller bare Miss-kat

Kommentar
Fra : pve

Dato : 29-11-06 11:19

Eller Kat

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 29-11-06 11:45

hej!
Det er rigtig nok, at der i den første tid sker nogle ting, som er sjove og som gir´associationer til et navn.De laver fiffige ting, ja prøv måske med Fiffig. Held og lykke med dåben:
hilsen la

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-11-06 12:02

Et lille forslag:
DAISY.
Det er da et sødt navn

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 29-11-06 16:02

FILUR
CHILI
CORNELIA
STILK
VANJA

NANA - HØHØ... :) (DET HEDDER JEG JO SELV!!!)

FRIDA
KILLING
KITTY
CARLA
SMØLFINE

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-06 00:31

Figther
Jensen
Pepsi
middekat
perle
knud erik
Laisy
miss Q

Det er de navne jeg såen lig kunne komme på, mine egne kæledyr har haft.

Godkendelse af svar
Fra : molly.sommer

Dato : 30-11-06 13:23

Tak for svaret mangorossa.
katten er faktisk kommet til at hedde Pepsi inden jeg så det svar, sjovt ikk?
Den er meget meget forsigtig, håber snart der kommer noget mere sprald i den .
Mvh Molly

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-11-06 21:25

Bare vent Snart ville du ønske der var knap så meget spræld i den
Tillykke med den og Pepsi er et supernavn.