/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Probl. win 98 på ADSL
Fra : Brassovitski
Vist : 474 gange
200 point
Dato : 27-11-06 19:49

Hej
En kollega har en maskine (PC) med win 98. Efter at have afinstalleret hans antivirus program og geninstalleret en nyere version, kan hans maskine ikke koble op til nettet.
Hans opkobling er en ADSL ved TDC, med et Speedstream modem.
Når jeg tager maskinen med hjem til mig kan den fint komme på nettet, men ikke hos ham. Vi har fået et nyt modem plus kabel fra TDC, men stadig ingen forbindelse. TDC-helpcenter påstår at der er fin forbindelse igennem, når de cheker forbindelsen. De siger at problemet er at der ikke er noget udstør der har bedt om en PI-adresse.
Vi har prøvet hans opkobling af med en bærbar jeg har som også kører win 98, den kan heller ikke gå på nettet hos ham.
Er der nogen der ved et sted, hvor man kan finde en guide til opsætning af Win 98 til ADSL (LAN)? Hvilke protokoller, klienter osv skal være installeret?
Netkortet er et "Accton EN1207D series Fast Ethernet Adapter", der kører på en standard windows driver. Der er installeret "Klient program til MicroSoft netværk", MicroSoft Family Logon" og TCP/IP protokol. Desuden kan kortet ses i samme vindue som de øvrige ting.
Er der nogen DOS kommando, som kan udføre en repair af forbindelsen, noget i stil med funktionen i Win XP?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-06 20:45

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5536

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5534

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6430

vær lige opmærksom hvilken speedstream i har fået - der er stadig nogle af de ikke særligt gode i omløb og de kan byttes hos tdc - det skal helst være speedstream 5100

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-06 20:46

Citat
De siger at problemet er at der ikke er noget udstør der har bedt om en PI-adresse.
.. der er filene deres problem at hjælpe abonnenten igennem i det tilfælde

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-06 20:46

Hvis den bare har tabt noget fra win 98 kan man godt rulle win 98 CD ind over hvor den så raparerer '98 og når netkablet sidder i vil den sansynligvis opdage det og indstallere det nødvendige.

Rulle ind over = indstallere og alle programmer og filer forbliver intakte.

Og /eller
Start Explorer > funktioner > indstillinger > fanen forbindelse og kør guiden.

Desværre fik jeg smadret min '98 så jeg har ikke den udgave lige nu, så det er efter hukommelsen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-06 20:48

Hov comp ......................modem skal vist være krydset kabel som jeg husker det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-06 20:58

bed tdc om at nulstille og give et "spark"