/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Stueantenne
Fra : LeFisk
Vist : 4156 gange
100 point
Dato : 27-11-06 13:09

Er det muligt at se DR og evt. TV2 på en stueantenne i dag ?

Min gamle mor skal betale 450 kr/kvartal til TDC og hun ser bare lidt TV-avis.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-11-06 13:15

Hej
Hvis hun bor i en boligforening hvor man er tilsluttet TDC kollektivt er der ikke noget at gøre. Og dog. Hvis hun skriver under på en tro og love skriver under på man ikke har TV kan man blive. Prøv også at undersøge om der er mulighed for at skifte til den lille pakke.Jeg mener man skal have den mulighed, men er ikke sikker.
Torben

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 27-11-06 13:17

Det er den lille pakke og de er tilsluttet enkeltvis

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-11-06 13:22

Hej
Så er det ikke noget problem. Hun kan med en god stueantenne kunne tage DR 1 og TV 2. Jeg er i tvivl on DR2. Se at få opsagt det abonnement. Der er et opsigelsesvarsel. Husk at købe en god kvalitet på stueantennen.
Torben

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-11-06 13:45

Hvis det er på Sjælland kian du se dækningen her

http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/stue_storstroem.asp

Ziggy99

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 27-11-06 13:51

Betyder det at man ikke ke se med stueantenne i hovedstadsområdet ?

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-06 13:57

Hej
Selvfølgelig ikke. Der kan være nogle steder det ikke kan lade sig gøre, men undersøg det.
Torben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-11-06 15:02

Har du ikke en stueantenne, så du kan prøve den hos din mor.

Har du prøvet at tage antennestikket fra kabel-TV ud for at se resultatet.

Jeg bor nord for København og kan med en digital stueantenne se DR 1 + DR 2+ TV 2

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-11-06 15:12

Som gammel radiosmed vil jeg sige, en stueantenne gir for dårligt billede. Men med en engangsinvestering til en antenne og en settop-box til digital-TV er sagen en helt anden. Nu kan man i det meste af landet se de danske kanaler i fornem kvalitet på en lille pjusket antenne.
mvh
pbp

Og bor man ikke for langt fra Øresund skulle der være fine chancer for svensk ditto. Altsammen kræver dog, at TV-apparatet har tilslutningsmulighed for SCART-stik - det man ellers kobler video- og DVD-spiller til med.

Godkendelse af svar
Fra : LeFisk

Dato : 27-11-06 15:28

Mange tak til jer alle sammen.

Jeg har aftalt med en antennemand at købe digital antenne og box for 1400 kr. så det får min mor i julegave. Så behøver vi ikke at ægre os helt så meget over TDC.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-11-06 15:32

Så bliver din mor glad.

Husk nu at opsige abonnementet hos TDC.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-11-06 16:57

Det var dog en hamper udskrivning! Det halve burde være dækkende: En settopbox til 500 plus en antenne til et par hundrede.