/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Logoff script, Auto install af
Fra : 75653
Vist : 634 gange
210 point
Dato : 26-11-06 21:00

Er der nogle her der kan hjælpe mig.

Jeg leder efter en måde hvorpå at jeg kan "auto" installere et logoff script, evt. via en bat fil eller ligende, jeg vil kunne installere / fjerne mit script uden at skulle gennem MS's logon/offscript guide...

Jeg ved at der bliver oprettet nogel info. i regbasen, samt atder bliver oprettet en ini fil i script mappen, men jeg ved ikke hvordan jeg kan tage hensyn til hvis der i forvejen ligger et logoff script.

/Rex

Kommentar
Fra : smik

Dato : 27-11-06 07:38

Prøv og gå i kør og skriv shutdown -s
http://www.svein.dk/Download/VisDownload.asp?DL_ID=9&S_Menu=21&M_Menu

Mvh. Smik

Kommentar
Fra : smik

Dato : 27-11-06 07:49

Luk computeren med dette script
Her er et script der lukker ned computeren:

Set colOperatingSystems = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}").
ExecQuery("Select * from Win32_OperatingSystem")
For Each objOperatingSystem in colOperatingSystems
ObjOperatingSystem.Win32Shutdown(1)
Next

Du gør følgende:

Opret et nyt tekstdokument (I Stifinder eller på Skrivebordet, Højreklik og vælg Ny og Tekstdokument) og gem det som f.eks. LukComputeren.vbs.

Kopier all tekst i kursiv og Indsæt den i .vbs dokumentet LukComputeren. vbs.

Mvh. Smik

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-11-06 08:49

Hvis det er en hurtig nedlukning af systemet, så prøv denne. 2 sekunder.
http://www.steenmartinsen.dk/mybb/showthread.php?tid=59
eller denne
http://slawdog.com/products/smartsd/index.aspx
Begge har ikoner på skrivebord, som du kan trække ned på proceslinien.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 27-11-06 13:59

@Alle
Takker for jeres svar...
Men øhhh hvad har det lige med mit Q at gøre

Jeg spørger på et Logoff script ikke et Shutdown Script eller en anden måde på at lukke computeren...

Jeg Vil benytte funktionen logoff script i Windows 2k / xp til at køre et program som kun skal køre når computeren lukker, dette er i og for sig ikke noget problem da jeg kan tjekke om pc'eren lukker eller genstarter i Reg.Basen, men jeg er pt. nød til at manuelt tilføje mit program som et logoff script, og det er det jeg gerne vil undgå/omgå så jeg kan evt. via en bat, Au3, vbs eller ligende kan "installere" programmet som et logoff script. Men samtidig skal jeg også kunne tage højte for et evt. allerede "installeret" script.

Så skulle det være penslet lidt mere ud. *LOL*

/Rex

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-11-06 14:07

Det er lige det med at få de grå celler vækket.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-11-06 14:10

Og det kan vel ikke laves gennem planlagte opgaver - fra kontrolpanelet.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 27-11-06 15:36

@Disken
Nope, det skal gennem et logoff script

/Rex

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-12-06 01:12

Det ser ud til at dette Q slog bene væk under alle...

Er der slet ikke nogle der kan hjæpe???

/Rex

Kommentar
Fra : smik

Dato : 09-12-06 09:16

Prøv og stille dit spørgsmål her.
http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/

Men du skal oprette dig som bruger der...

Mvh. Smik

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-12-06 13:59

@Smik
Der har jeg allerede lage det samme Q http://www.eksperten.dk/spm/749780
Tidliger havde jeg det under OS'er men der kom ikke nogle konkrete svar (faktisk slet ikke nogle svar), så jeg har flyttet det til programering, og håber at jeg får flere svar der...

Lige så annulere jeg dette Q og flytter det til Andet Programmering, her på Kandu

/Rex

Annuller spørgsmålet
Fra : 75653

Dato : 09-12-06 14:01

Q Flyttet til Andet programmering