/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
WORD uforenligt med ...
Fra : akle
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 26-11-06 11:43

Hej!
Jeg har lagt mærke til at MS WORD ikke accepterer udskrift eller rettelser eller åbning af et skrevet dokument, når dette forsøges på en anden pc, med en tidligere eller senere WORD-version indlagt. Dette gælder til dels også visse andre programmer af forskellige "årgange". Tit har man brug for at overføre et dokument mellem 2 pc-er, det være sig hjemme privat eller fra job. Den er jo helt gal, når man efter nogle år køber en ny pc med nyere versioner, og man skal bruge tidligere dokumenter.
Er der en mulighed for at få de forskellige versioner til at acceptere hinanden?
MVH Akle

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-11-06 11:53

Det kune godt se ud som om problemet er et andet, da Word (og andre office programmer) altid er bagud kompatible

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-06 12:18

Tror også du husker forkert....

Det kan KUN være på maskiner med en ældre version end det dokumentet er lavet på...

Men du kan altid udskrive det som tekst i notepad eller wordpad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-06 12:19

I modsat fald skal du blot gemme det på den anden maskine og derefter lukke det op igen - så kan du

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-06 15:38

Du kan gemme det som en pdf fil, det burde kunne åbne af alle Words.

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-11-06 17:06

Tak det må prøves.
Tidligere har jeg gemt dokumentet på en Memory Nøgle, hvorfra min genbo skulle have dokumentet printet ud for mig. (Min egen printer manglede blæk). Dette lod sig ikke gøre! Hvilken version af WORD genboen havde husker jeg ikke mere).
Men jeg vil afprøve jeres forslag.
Foreløbigt tak - jeg vender tilbage.
MVH Akle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-11-06 19:39

Du kan gemme et word dokument i forskellige "alders" udgaver.
lav dit dokument
gem som (F12)
ud for filtype er der en pil som kan rulle ned til ældre udgaver
word 6.0/95 kan de fleste åbne.
Men er der lavet spcielle ting i word som ældre udgaver ikke kan så vises det ikke rigtigt.
Hvis du har din office CD skal du eventuelt indstallere lidt tilføjelse for at det virker.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 26-11-06 21:43

Tak for svaret disken.
MVH Akle

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-11-06 00:51

Takker, hvis du ikke lige ved hvordan du bruger programmet, kan du se nærmere her.
http://www.steenmartinsen.dk/dex/winguider/pdf/pdf.htm