/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med computeren
Fra : engparken
Vist : 495 gange
300 point
Dato : 25-11-06 09:58

Hej
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg skal stille dette spørgsmål,men jeg prøver her.

Jeg skulle til at tænde for min computer som jeg plejer,men imorges kunne jeg lugte lidt "røg" fra computeren.
Windows kom godt nok fram,men så ville den ikke mere ? jeg ville slukke men kunne ikke på knappen så jeg tog stikket ud,efter omkring 2 minutter ville jeg så prøve igen men denne gang kom der kun en sort skærm fram ? Nogen som ved hvad der kunne være ivejen med min computer hilsen engparken.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-06 10:03

Din strømforsyning er smuttet.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 25-11-06 10:05

når du kan lugte røg så sæt ikke spænding til den
tag kabinet af og så prøv at se om der er noget der ser brændt ud
evt. lugte dig frem
starter din strømforsyning op

hvis du ikke ved det så er det røg er får elektronik til at virke
for når det er sluppet ud virker det ikke mere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-11-06 16:42

98 % af tilfældene er det strømforsyningen som de allerede er to der har foreslået. Men ellers prøv dig frem

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 25-11-06 16:56

Hej igen
Jeg har hørt at det ikke skulle være strømforsyningen der er gået.
Jeg har fået den målt og der er masser at strøm på siger ham som har målt den.
Maskinen tænder også op,men kan "bare" ikke vise billedet ( windows ) skærmen er sort.Mvh Engparken

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 25-11-06 16:57

Hej igen
Jeg komme til at tænke på om det kunne være mit bundkort ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-06 23:26

Grafikkortet?

Det ku' lyde som om det er taget til de evige komponentmarker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-11-06 17:33

Der er ihvertfald et eller andet der er brændt af hvis du kunne luge røg. Og hvad det er vil være svært at gisne om. Du er nødt til at prøve dig frem ved syns-, lugte- og høresansen og tage den derfra. Vi kan jo sidder her og gætte os frem da vi ikke har pcen at kigge på.