/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Sætternisser i pdf-doc
Fra : Ammitz
Vist : 649 gange
500 point
Dato : 21-11-06 19:08

Jeg har et stort problem.
Måske er der een derude der er løbet ind i det samme?
Når jeg i min Adobe Acrobat 6,0 har genereret et dokument på flere sider, er sætternissen på spil.
Han fjoller rundt med bogstaverne i teksterne! Sætter forkerte typer ind, - fjerner nogle bogstaver i tekster, - og klasker andre oveni hinanden.
Alle fonte er til stede.
Det er uanset om Pdf dokumentet er genereret fra word-filer, - publisher-filer,- Eps-filer m.m.
Fejlene er ikke på samme sted hver gang jeg forsøger en udskrift, - og ofte kan jeg allerede se fejlen i PDF-filen på skærmen - dette ændrer sig da også, hvis jeg lukker filen og lukker den op igen.
Jeg printer på store prof. Xerox og Canon digitalprintere, - men jeg er sikker på fejlen ligger i PDF-en.
Hvordan løser jeg problemet?
Ammitz

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-11-06 20:15

Smid Adobe ud. Rens pc for snavs, geninstaller Adobe.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-11-06 20:52

Er netop prøvet, - jeg renser dagligt, da jeg anvender PC'en i mit arbejde.
Og afinstallation - rensning - geninstallation, har ikke hjulpet.

Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-11-06 20:57

PS:
Jeg kører på Windows 2000.
Jeg kører med 4 harddiske, - ikke kun partitioneret - men rent fysisk.
Men problemet er der også selv om jeg kun har een harddisk tilsluttet - den med styresystem og programmer. Min Acrobat 6.0 er den fra CS1 pakken.

Ammitz

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-11-06 20:59

Skriv til Adobe og klag din nød der.
Jeg er mest tilbøjelig til at tro det er en drilsk virus,

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 21-11-06 21:18

Hej Ammitz,

Jeg har oplevet noget lignende en gang, og da lå problemet i den virtuelle PDF printer. Den kan konfigureres via mappen printere, og egenskaber for "Adobe PDF". Jeg kan desværre ikke huske lige hvilket flueben der løste problemet for mig, men jeg håber du finder det :)
(formentlig under 'avanceret' eller 'enhedsindstillinger').

/ MJBest

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-11-06 08:07

Er det kun når du bruger bestemte skrifter?

Har du husket at definerere i din adobe destiller hvor dine skrifter ligger ?, hvilken bibliotek m.m.?
Dette skal du gøre med alle skrifter. Destilleren finder ikke selv dine skrifter. Har selv haft problemet meget få gange. Har du haft problemet hele tiden. Har du disse ting i orden har jeg ingen forklaring.

Med venlig hilsen
hawaii7