/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Træspil
Fra : thewizards
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 21-11-06 16:04

Hej derude.

Jeg elsker at arbejde med træ. Og nu er interessen faldet over gamle danske spil, som jeg vil forsøge at lave. Gerne spil fra vikinge-tiden.

Hvis der er nogen derude, som kan hjælpe mig med gode ideer, eller opskrifter på gamle spil lavet i træ, ville det være pragfuldt.

Mvh.
Bjarne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 16:11

Er X og bolle eller skak gammelt nok??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 16:20

De havde jo ikke noget specielt som legetøj i vikingetiden, der kunne bruges alt muligt. Kalaha er en gammel leg, men dengang brugte de småsten ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 16:35

I dette link er der skibe, sværd, fuglekasser, dragebygning mm

http://www.duda.dk/Grundfag/Slojd/slojd.html

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 22-11-06 20:07

Så lav "Vikingespillet"