/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Healer
Fra : Vupti01
Vist : 809 gange
20 point
Dato : 19-11-06 10:42

Hej.
Er der nogen der kan anbefale en god healer?
Jeg bor i Randers, så det må gerne være i nærheden, eller en der kan fjernheale.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-06 10:45

Er det din kat du vil have healet

Kommentar
Fra : Vupti01

Dato : 19-11-06 10:48

Jep, det var derfor jeg satte spørgsmålet under "Katte"...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-06 10:59

OK

Hver sin tro

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-11-06 11:04

Anbefale en god healer eller bare en healer kan jeg ikke, og mener man er lidt langt fra at tænke realistisk, såfremt man mener at man på den måde kan helbrede et dyr.

Såfremt der er noget galt med ens dyr, har man pligt til at opsøge en dyrlæge og ikke eksperimentere med noget udokumenteret fis.

Hvad er der galt med din kat ??

mvh dova

Kommentar
Fra : Vupti01

Dato : 19-11-06 11:11

Jeg har været ved dyrlæge og har fået medicin, men jeg ville prøve healing som en slags ekstra hjælpemiddel.
Mulle (min kat) fik konstateret astmatisk bronkitis og får "prednisolon", men jeg synes ikke rigtigt det har nogen effekt, så nu skal jeg afsted til dyrlægen igen, og da jeg bestilte en tid, lød hun ikke videre optimistisk mht. videre behandling, når katten ikke reagerede på medicinen. Jeg synes godt nok det var lidt underligt, at der ikke var andre muligheder end "prednisolon", men nu må jeg se, hvad hun siger, når jeg kommer derud.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-11-06 11:43

Prednison er det mest effektive middel mod lungelidelser tilbåde dyr og mennesker. Hos mennesker giver man så vidt muligt midlet i inhalation for at minimere bivirkninger, men det er ikke ualmindeligt at starte med at dæmpe symptomerne på den måde.

Hvis du vil eksperimentere med dig selv ved healing er det da OK, men en kat er en selvhealer hvis man overhovedet skal tro på den slags, der så vidt jeg kan se kun virker ved, at nogen føler sig styrket ved at nogen tænker på at hjælpe dem og dermed giver omsorg.

Hold du dig til dyrlægen og prøv evt. en anden hvis du ikke er tilfreds.
Jeg kan varmt anbefale Vorup Dyrehospital, der også er katteinternet for Kattens Værn.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-11-06 13:13

http://www.google.dk/search?hl=da&q=titanya+chart&btnG=S%C3%B8g&meta=
På det øverste link på google er der også et specielt energi medicin kort til katte, med vejledning, som du kan bruge til at heale den efter selv. Siden er lukket, men åbner senere idag igen.
Ellers vil jeg anbefale nogle bøger der desværre ikke fås i Danmark, men som er meget detaljerede med hensyn til diæter og forebyggelse af typiske og mindre typiske sygdomme hos katte.
I den ene har jeg fundet noget du udoverd yrlægebehandling kan gøre: at lade katten opholde sig i rum fyldt af damp, fx ved at lukke den ud på badeværelset efter et varmt bad. Desuden c- vitamin, foruden B-complex og A og B12, vitaminerne kan være med til at afkorte forløbet væsentligt.
de anbefalede bøger er:
: "The very healthy cat book" af Wendell o. Belfield og Martin Zucker
og "Dr. Pitcairn´s Natural health For Dogs And Cats.
Med hensyn til at finde en dyrehealer i dit område er det eneste jeg kan gøre at henvise til denne side, hvor der er støøre sandsynlighed for at nogen kan hjælpe dig videre .
http://www.selvet.dk/front/index.asp?action=links_categories&CatID=44
God bedring med Mulle.

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 19-11-06 14:33

Hmmm..jeg har selv katte og aldrig brugt en healer,MEN....????

Jeg vil realtere det til min gamle hund.an har fået slidgigt og af dyrelægen fik jeg besked på at give ham smertestillende medicin hver dag resten af hans liv.Jeg elsker min hund (OG mine katte..) og fik det råd at få en hunde massør til ham.Tre behandlinger,god vejledning ændring af kost, og min skønne hund er nu på 14 mdr medicin fri!!!!!!!!

Du kan gå ind og lede efter evt massør til din kat.............Har kun godt at sige om det..og så er det et dejligt holistisk syn på dit dyr....

Held og lykke

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 19-11-06 15:22

hej! jeg synes bestemt ikke at det er noget "fis" som et indlæg beskriver din entusiasme.Prednison er ikke et helbredende middel, men symptomfjerner, og det er rigtig slemt mod nyrerne...
Der findes mange alternative behandl.former som nogle gange har et positivt udfald, så prøv dog massage, hvis DU tror på det! Der er også akkupunktur og homøopasi, men jeg har ikke lige addr. på dem.
Jeg synes at du skal prøve dig frem, og jeg fornemmer at tilliden til din nuværende dyrlæge ikke er i top, så prøv en anden inden du bliver fattig!!!
hilsen la
pøj pøj

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 19-11-06 15:42

Hej Vupti10

Al respekt for at du forsøger alt med hensyn til at hjælpe din kat. Og i modstætning til mange andre så mener jeg at har katte og hunde for den sags skyld, rigtig god effekt af healing. Jeg vil anbefale dig at gå ind på Selvet, her vil du kunne finde nogle som kan hjælpe dig. www.selvet.dk

God bedring med katten
Mvh jspi

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 20-11-06 19:06

det ved jeg tilfældigvis at min dyrlæge hun kan. der har være skrevet en artikel i et af damebladene om hende, ,en kan ikke huske i hvilket lige nu..har den liggende et sted..d
hun bor i kbh, men kan fjernheale og er også homøoterapeut(vist ikke stavet rigtigt) og mener også hun giver akupunktur til dyr..,
hun er rigtig sød, meget dygtig og fantastisk ved dyrene.
hun hedder Lone Rieberholdt og hendes tlf. er 35838472.
jagtvej 61, 2200 kbh.n.
jeg har brugt hende som dyrlæge i næsten 10 år og kan godt anbefale hende..
hvis/når jeg finder artiklen om hende, så sender jeg navnet til dig...
ved desværre ikke opm hun har en hjemmeside.
hejsa min missers mor, miss.j..............miauuuuuuuuuuuuuu!!!

Kommentar
Fra : katrin

Dato : 07-01-07 23:02

Ha ha.
Ja skeptikere er der altid.

Nu kan jeg se det er noget tid siden du skrev indlægget. Hvordan går det med din kat ?

Dyrehealing er FANTASTISK effektivt. Jeg har selv haft en dyrehealer til min kat, og jeg har siden selv healet mine egne katte.
Det gode er, at der ikke er bivirkninger ved det.
Dyr er megetmodtagelige og de reagerer meget hurtigt.
Det er delvist rigtigt det med at katte er selvhealende. Katte er meget healende dyr.
Men problemet med vores husdyr er, at de healer deres ejere. Og dermed optager ejernes sygdomme/skavanker. MEN dyret kan IKKE selv komme af med energien, derfor bliver de netop syge.
Jo tættere knyttet dyret er til sin ejer, jo mere sygt kan dyret blive.
Der ligger en pragtfuld Dyrehealerskole i Kbh. :
http://roots-online.dk/uddannelser/
Jeg vil anbefale dig at maile eller ringe til Joan Schroeder, som har uddanelsen. Hun er super dygtig og meget sød og hun kan sikkert guide dig videre, da de jo nu har uddannede dyrehealere rundt om i landet. Og så er der jo som du siger, fjernhealing.

Desuden ville jeg evt. også overveje en Dyreakkupunktør. Det er uddannede dyrelæger, der udfører det.
Og så findes der faktisk dyrekiropraktorer. Der kan jo godt være nogle knogler der har forskubbet sig og som nu sidder og presser. Og det er der lissom ingen medicin der virker imod.

Og ja, jeg ville da også overveje at finde en anden dyrlæge.
Jeg har selv skiftet dyrlæge, pga af en tidligere inkompetent dyrlæge. Jeg fandt via Inges Kattehjem til en af deres dyrlæger, som er en af de dygtigste til katte. Men hun bor jo i Kbh. Jeg kan se Inges Kattehjem har en afdeling i Horsens. Tlf : Tlf. 70 20 35 53
Kattens Værn har en afdeling i Randers, Vorup dyrehospital tlf. 84 41 78 00. Du kan da altid høre om de kan anbefale en god dyrlæge.
Det er jo super vigtigt at ha´ tillid til sin dyrlæge.

Kærlige kattehilsener fra Kathrin

Kommentar
Fra : mulberry