/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan dele filer på trådløs?
Fra : h_bmv
Vist : 516 gange
20 point
Dato : 18-11-06 19:46

Netgear router, netgear trådløs kort, asus trådløs kort, alle installeret med/via deres egen software, krypteret med vpa-psk. Internet virker fint, men hvad skal jeg da med det, det er ikke nok da, vil da naturligvis dele printer og filer ligesom på mit gamle "trådede" netværk....!!!!

Kan man kun det via windows xp sp2 's egen trådløs guide?! men den siger at den ikke har adgang til det!!

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 18-11-06 20:16

har prøvet windows trådløs guide og nåede dertil hvor den forlangte usb-flashdrive som jeg ikke har endnu... og så kunne jeg ikke komme videre.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 18-11-06 20:34

har prøvet windows trådløs guide og nåede dertil, hvor den forlangte usb-flashdrive som jeg ikke har endnu... og så kunne jeg ikke komme videre.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 10 point
Dato : 18-11-06 21:45

Du er kommet et forkert sted, hvis den beder om USB-flashdrive.
start>netværksforbindelser>ovre til venstre>konfigurer et hjemme eller....> følg guiden>
arbejdsgruppenavn skal være det samme>I fil og udskrifdeling skal den slås til.
det kan du gøre på begge com putere eller lave en diskette som du bruger på den anden comp.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 21:46

Aha - du har ikke diskettedrev......så du kan bare afslutte og gøre det samme på den anden comp.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 19-11-06 14:55

hmm jo nu virker det, marker den trådløse, klik, opret ja, vælg ignorer til det gamle netværkskort, senere vælg det midterste ...>>... gennem netværks hub .. << eller noget i den stil. SÅ virker det...

I alle mine forsøg tror jeg at jeg er kommet til at åbne den ene pc mht. udskrifts og fildeling ud til internettet øv, må prøve at finde det senere...

VH.

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 19-11-06 14:55

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 19-11-06 14:57

- og nu kører jeg det hele igennem win xp's egen opsætning, internet, printer, fil deling, er det dét alle i andre gør???

VH.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-06 10:05

Ja det er der mange der gør, når det er XP til XP med win 98 og win 2000 kan det være lidt bøvlet.

Hvis du holder windowstasten nede mens du klikker på e - altså win+e så vil du i stifinder se at der er en hånd under mappen "Delte dokumenter" H-klik på mappen og vælg egenskaber > deling
Her har du muligheder for at vælge hvor meget mappen skal deles.
Du kan også h-klikke på en hvilken som helst mappe og vælge deling.