/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Kandu.dk
#NavnPoint
ans 29307
Nordsted1 17379
Klaudi 12740
dova 10843
molokyle 10182
3773 9640
o.v.n. 9176
bentjuul 8962
refi 7900
10  arne.jako.. 6470
Overgreb imod børn er ok??
Fra : troldenesdhb
Vist : 683 gange
500 point
Dato : 18-11-06 12:06

I dagen Mads og Monopolet, idag. Med deltagerne Mads Christensen og Jens Jersild, der forsvare de en person der fravælger at melde overgreb imod et barn?

Jeg vil gerne høre fra andre der har hørt udsendelsen, om det kun er mig, eller også jer der blev harmdirrende rasende.

Hvordan kan et formiddags program, der skal være underholdning tage den holdning, og sende den ud til lytterne? ALLE overgreb imod børn, bør anmeldes!

 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 18-11-06 12:09

Spørgsmålet er vel

HVAD ER OVERGREB

Der har vi jo nok forskellig opfattelse

Kommentar
Fra : troldenesdhb


Dato : 18-11-06 12:12

Nej, når der er Skærpet opsyn fra kommunens side, så snakker vi alvorligt overgreb. Derfor bør det anmeldes, og ikke forsvares at være passiv.

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 18-11-06 12:21

Jeg har ikke hørt programmet, så jeg kender ikke det ræssonement, der har ført til konklusionen.

MEN - argumentationen har vi jo alle hørt før. Det er den med grænser. Man må jo erkende, at der er hamrende svært at lave sådan en anmeldelse. Det kan vi ikke komme uden om, om det så er moralsk korrekt eller ikke.
Jeg kan på sin vis godt have en hvis forståelse (ikke at jeg er enig i deres valg) for mennesker, der vælger at være passive. Men det er et udtryk for, at de er nogle vatnisser, synes jeg.

Selvfølgelig skal (mistanke om) overgreb mod børn anmeldes. Det er jo ikke engang bare et moralsk anliggende, men også et lovkrav, der gælder os alle.

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 18-11-06 12:21


Jeg hørte ikke udsendelsen, det er sikkert godt nok, for jeg bliver noget så trist, af at hører sådan noget.

I min tid som dagplejer, oplevede jeg flere hårrejsende ting, men selv om jeg meldte det til kommunen som jeg skulle, ville man ikke gå ind i det fra kommunens side Børn der lå alene hjemme, bare smidt i seng så forældrene kunne komme ud at drikke - dette er bevist -. Børn der havde den samme ble på om morgenen som jeg havde givet på om eftermiddagen. Børn der ikke fik deres medicin, fordi pengene blev brugt på sprut.. alt sammen med begrundelsen fra kommunen, at forældrene selv skulle vise de var ansvarlige voksne, så det skulle jeg ikke blande mig i

Jeg kunne simpelthen ikke holde til at være vidende til det, så jeg gik selv til lægen med børnene i arbejdstiden og fik medicin for egen regning osv.

Er der noget at sige til, jeg stoppede? jeg havde ikke overskuddet til at fortsætte, jeg havde jo også mine egne syge unger at tage hensyn til

Jo det går godt i lille Danmark- når bare vi lukker øjnene -

Kommentar
Fra : refi


Dato : 18-11-06 12:26

Citat
Nej, når der er Skærpet opsyn fra kommunens side, så snakker vi alvorligt overgreb. Derfor bør det anmeldes, og ikke forsvares at være passiv.


Det er DIN opfattelse - der er vi jo ikke alle ens.....

Havde vi alle samme opfattelse var der ingen krig og vold i verden


Kommentar
Fra : troldenesdhb


Dato : 18-11-06 12:33

Resume:

Udsendelsen forklare at en person har set en Mand og en Dame sidde mange timer på et Værtshus, med et lille barn.
Personen der ser det, fortæller sin søster om episoden. Hun fortæller at familien er under Skærpet opsyn, fra kommunen, samt at hun har været inde i sagen, da hun har passet barnet. Manden til barnet må IKKE se barnet eller moderen, søsteren vil ikke oplyse mere til broderen, men melder episoden til kommune, da der jo er Skærpet opsyn. Brodere opfordres til at indgive en anmeldelse, da det er den eneste måde kommunen kan komme videre med sagen.

Monopolet i P3 opfordre ham til IKKE at indgive den anmeldelse, da det er kommunens problem.

Det er HER jeg mener at vi har en anmeldelses pligt. Overgreb på børn, bør anmeldes.

Jeg fatter SLET IKKE din holdning refi, og jeg syntes den er kvalmende. Ja det er min holdning, derfor dette indlæg hvor jeg søger om det KUN er min eller den deles med andre. Du deler den så ikke, og det er din sag.

Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 18-11-06 12:38


Troldenes..... Jeg deler din opfattelse, ingen tvivl om det. Hvis jeg oplevede noget lignende igen, ville jeg også anmelde det igen, men det der sociale sikkerhedsnet vi praler af at have i DK, har godt nok nogle store huller i maskerne, alt for mange børn ryger igennem hullerne, også selv om det bliver meldt

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 18-11-06 12:52

Jeg tror nok det handler om, at deltagerne måske ikke kender den virkelige virkelighed.

For i princippet bør man jo kunne stole på, at kommunen rent faktisk udfører deres skærpede tilsyn. Men os, der har arbejdet inden for området ved jo udemærket godt, at skærpet tilsyn mere er af navn en af gavn.
Vidste jeg ikke det, tror jeg også, jeg ville sige at kommunen sikkert havde fod på det.

Nu ved jeg anderledes og ville vælge anderledes.

Man kan aldrig se verden med en anden mands briller... vi har kun vore egne

Vaxen

Kommentar
Fra : refi


Dato : 18-11-06 12:59

Ved ikke hvad det er ved min holdning du IKKE forstår......

Selvfølgelig skal OVERGREB da anmeldes......

Men HVAD er overgreb.....

Det er der vi ikke deler opfattelse....

Har kommunen/retten eller hvem det nu er bestemt at faderen IKKE må se moderen og barnet men de alligevel vælger at møde hinanden (går ud fra det er af egen vilje) kan jeg ikke se det er overgreb på barnet.....

Så må kommunen jo sørge for at deres opsyn fungerer bedre....

Hvorfor skal en 3 person gøres til "bussemand" fordi han har set dem sidde og hygge sig over en øl....

Det var noget andet hvis han havde set faderen slå, eller være voldelig, overfor barnet....

Moderen og barnet havde sikkert været på værtshuset uanset om faderen havde været der eller ej

Kommentar
Fra : severino


Dato : 18-11-06 13:02

Overgreb er ikke i orden, og kan undgås hvis forældrene tager børnenes opdragelse alvorligt. Hvis alle gjorde dette, ville børnene heller ikke provekere hinanden til at være anderledes end forældrene ønsker det.
Den alt for frie opdragelse og de "Pædagokker" som er på skolerne i dag, er med til at ødelægge det som forældre med en sund opdragelse forsøger at bygge op.

Når udsendelsen forarger, skal man lige tænke på, at den provokere lytterne til at reagere. Hvis man blot talte som lytterne ønsker det, udebliver reaktionen med den passivitet som kendetegner så mange af os.

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 18-11-06 13:05

Severino, du var tilsyneladende ikke en af de syv sure mænd, der tog et par dage i den danske folkeskole...

Fordomme og myter er der mange af - viden temmelig lidt..

Vaxen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 18-11-06 13:12


Citat
Den alt for frie opdragelse og de "Pædagokker" som er på skolerne i dag, er med til at ødelægge det som forældre med en sund opdragelse forsøger at bygge op.


Severino, alt for mange forældre svigter netop børnene ved ikke at opdrage dem, faktisk lægger personalet både i vuggestue/børnehave/skole et stort arbejde i også at lærer børnene at respekterer andre, så man kan undgå mobning mv.

Min datter som er i praktik som skolelærer, blev igår kaldt for luder, mon det er et sprog lærene har lært eleven.... næppe

Kommentar
Fra : ardal123


Dato : 18-11-06 13:42






nej overgreb mod børn er ikke i orden.det skal altid anmeldes.

selv om det er ved en nabo eller hos nogle bekendte.

vi skal altid værne om børnene.

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 18-11-06 14:20

Forældre af i dag, giv dit barn en god ballast, guide dem gennem livet, til de kan stå egne ben!!!

Lad være med at smide ansvaret over på børnene i den tro, at de kan opdrage sig selv - hvor skulle de have de erfaringer fra? Vi voksne har erfaringer og instinkter, som vi skal bruge til at starte et godt liv for børnene med.

Nyfødte børn er "råmateriale", men absolut ikke dumme.

De skal først til at fylde op på harddisken.
Dét skal forældre hjælpe dem med!!!

NÅ!


Moster

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 18-11-06 14:22

Lær børnene at gebærde sig mellem forskruede voksne, der ikke lever op til titlen "voksne"!

Kommentar
Fra : refi


Dato : 18-11-06 14:25

Så nåede vi det punkt hvor svarene IKKE har noget med spørgsmålet....

Sååååå

Hopper af igen

Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 18-11-06 16:17


Vil lige tilføje, at når jeg gik til egen læge med dagplejebørnene, meldte min læge det også til kommunen, men lige lidt hjalp det

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 18-11-06 17:01

Nu har jeg hørt det indslag...

Det var lidt mere kompliceret end beskrevet.

Jeg mener IKKE, at vedkommende behøver at ringe til kommunen. Hans søster har allerede ringet til dem - og i øvrigt overtrådt sin tavshedspligt ved at fortælle detaljer, hun ikke må.

Hun kunne vælge at høre, hvad han siger, holde sin mund overfor ham og ringe til kommunen.

Kommunen ER orienteret....

Vaxen


Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb


Dato : 19-11-06 09:40

Tak for svaret Nordsted1.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste