/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Om at ramme muren
Fra : præceptor
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 17-11-06 01:56

Ikke at det interesserer mig, men jeg ved ikke om andre - og i så fald hvor mange, der - har prøvet kræfter med Anders Ands genealogi.

Allerede inden jeg var kommet i gang, slog det mig, at jeg ikke engang vidste hvem Anders Ands forældre var. Det tror jeg, jeg ved nu – men jeg er ikke sikker.

Jeg havde heller ingen anelse om, hvordan Anders Ands familiemæssige forhold til hans nevøer, Rip, Rap og Rup forholdt sig. Om han var deres rigtige biologiske onkel, og var det i så fald via en søster eller en bror at slægtskabet eksisterede, eller var han en helt almindelig og aldeles ubiologisk onkel dunkel?

Hvordan forholdt det sig med Anders Ands forældre? Og er det via en onkel eller en moster eller faster han er beslægtet med fætter Højben. Og hvordan og hvorledes med fætter Guf – selvom biologien antyder det må forholde sig således, kan man så gå ud fra, at Guf og Højben ikke er brødre.

Hvem var egentlig bedstemor Ands mand, og vides det om de var lovformeligt gift med hinanden. Hvor mange børn fik de egentlig sammen, eller fik bedstemor And måske sine børn med forskellige fædre?

Jeg har ramt muren, og spørger derfor om, hvor man egentlig kan finde de helt præcise andalogiske andaler – hvor ligger egentlig andarkivet.

En af nøglerne til den videre søgning kan være:

http://goofy313g.free.fr/calisota_online/trees/ducktrees/myducktree.pdf

Men, alene tolkningen af dette træ kræver vist assistance af en anglofil og inkarneret international donaldist.

Rent umiddelbart kan jeg ikke engang gennemskue om Donna Duck og Manuel Gonzales er Donald Ducks forældre, eller om Donna Duck er en konkurrent til Daisy Duck og Manuel Gonzales så er en konkurrent til Donald Duck.

Det ser ud som om Della Thelma Duck og en Duck med et ukendt fornavn er forældre til Huey, Dewey og Louie – og hvis Della Thelma Duck og Donald Duck er søskende, således han er en ægte biologisk onkel, må deres forældre vist være Quackmore Duck og Hortense McDuck, hvor Quackmore Duck så skulle være en søn af Grandma Duck og Grandpa Duck.

Her er der vist brug for en dansk udgave af det føromtalte ducktree, som en hvilken som helst seriøs dandsk andalogisk donaldist vel må være i besiddelse af.

Hvem kan levere den danske udgave af det omtalte ducktree?

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-06 03:05
Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 17-11-06 03:43

Ja, den er jo flot og noget mere overskuelig end det førstnævnte træ, men hvis knapt så vidtrækkende.

Men, syntes du ikke vi for spas og ballades skyld skulle tøve en kende og holde lidt liv i løjerne i et par dage eller to ?

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 17-11-06 03:49

Nej, en andalusisk brøler: hvis knapt skulle jo være vist knapt - det er for sent, jeg må i seng

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-11-06 04:19

Jo jo.... lad den endelig stå. Der kan sagtens være andre, som ved noget du kan bruge.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-06 15:58

Sjov familie, at slægtsforske i...
men hvad med deres alder? hvornår er de født??

Svend, der ikke synes Rip Rap og Rup er blevet meget ældre siden min barndom...
(og hvad med at arve efter Joakim von And; det er jo heller ikke muligt da han nok overlever os alle)

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 17-11-06 19:25

Ja, Joakim von And levede angiveligt fra 1867 til 1967, og hvis du har til gode at se Rip, Rap og Rup i en lidt ældre udgave - så: http://duckman.pettho.com/history/chapter9.html

Af yderligere interesse kan det måske være, at en mængde non-fiktive personer optræder i Andeuniverset: http://goofy313g.free.fr/calisota_online/exist/index.html

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 17-11-06 23:13

På baggrund af oplysninger her: http://www.whatsitsgalore.com/disney/donald.html kan vi som fødeår for trillingerne skrive: BEF 1938

Godkendelse af svar
Fra : præceptor

Dato : 19-11-06 10:12

Tak for svaret Klumme.

Det viste sig, at der vist ikke mange danskere som er beslægtet med Anders And

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-11-06 21:42

Det var så lidt. Det var et beskedent bidrag fra en hurtig søgning på Google, men ku' du bruge det, så er det jo fint.