/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Eltax optagekvalitet
Fra : itgirl
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 15-11-06 08:55

Lige et hurtigt spørgsmål:

I vnejledningen til min Eltax DVR-555HD DVD/HDD Recorder står der at optagekvalitete I EP er "normal" og LP er "moderat". Det ser ud som om, at EP optagekvalitet så er højere end LP, men i menuen står LP først.

Altså i vejledningen står der:
HQ
SP
SP+
EP
LP
SLP

I menuen på selve harddisken står der:
HQ
SP
SP+
LP
EP
SLP

Jeg ved ikke om det bare er en fejl i vejledningen?

Mit spørgsmål er altså: Hvilken optagekvalitet er højest af EP og LP?

Accepteret svar
Fra : hollensen

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-06 09:35

Hej.

LP (Long play) er til en hver tid bedre end EP (Extended play) - Selv om ingen af dem er særlig gode. DVS at det er rigtig på din harddiskoptager.

Jeg fandt et link til en anmeldelse af en pioner DVR-5100H DVD-recorder, på

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1&zoneid=1

Her skriver de:

LP Long Play
Denne kvalitet vil nogle måske finde for dårlig, mens andre vil finde den ganske brugbar. Niveauet her er synligt dårligere end SP. Omvendt, er man bortrejst, og gerne vil optage en hel masse imens, så kan denne være ganske fin. Men det er en kvalitet der deler vandene, for og imod. Optages kun i denne kvalitet, er der plads til 68 timer i alt på harddisken (4 timer på DVD).

EP Extended Play
Denne kvalitet vil de fleste nok finde uegnet til daglig brug. Hvis man ser fjernsyn på en lille 14" så måske, men man investerer nok ikke i en Pioneer DVR-5100H for at bruge den på et 14" TV. Men der kan måske findes anvendelsesmuligheder for denne kvalitet. Optages kun i denne kvalitet, er der plads til 102 timer i alt på harddisken (6 timer på DVD).

Godkendelse af svar
Fra : itgirl

Dato : 15-11-06 17:33

Tak for svaret hollensen.