/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Nimda Hjælp!!
Fra : Zaxo
Vist : 467 gange
10 point
Dato : 04-01-03 00:24

Jeg har fået en virus på min computer. Navnet er nimda men jeg kan ikke slette den. Mit Norton, nægter adgang til filen. Og hver gang jeg sufer rundt på nette kommer der advarseler frem ( i et popup ) Hvor der står at man kan hacke min computer, bla bla bla, klik her for beskyttelse bla bla bla. Og det koster af fars pung så nej det gider jeg ikke. Den ligger i mappen C:\Documents and Settings\All Users\dok...\(et eller andet).eml. Jeg kan ikke finde den mappe som hedder dok har ikke engang en mappe som starter med dok. Og anden gang jeg scannede efter sagde Norton at jeg ikke havde nogen virus.

/ZaXo

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-01-03 00:40

Hej Zaxo,

nu ved jeg ikke lige vil version eller variant du har af Nimda, eller om du har prøvet at kigge på denne side fra Norton... -->
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.nimda.a@mm.html
der har de en vejledning til at fjerne Nimda samt et link til et removal tool, der sku' ku' fjerne Nimda... -->
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.nimda.a@mm.removal.tool.html
hvis det viser sig den ikke passer til din variant af Nimda så prøv at se efter den der passer til din version af Nimda...

du ska' nok regne med at ska' ned og kukkelure i databasen... samt jeg ved ikke om du har sat dit system til at vise skjulte mapper og filer... hvis du ikke har det ka' det måske forklare hvorfor den ikke viser denne mappe... ellers er det nok et surrealistisk påfund fra Nimda's side for at udlægge et røgslør...

hvis du går ned og piller i registrerings databasen, så husk at lave en backup af den...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-01-03 11:24

Zaxo, hvilken windows har du?
Prøv at lave en online scanning med Housecall: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp Det vil gøre det lidt lettere hvis vi får navnet på din Nimda. Der er mange varianter. Her nogle stykker: W32/Nimda, W32/Nimda.A, W32/Nimda@mm, W32/Nimda.A@mm, W32/Nimda.htm, Nimda.htm, PE_NIMDA.A, I-Worm.Nimda, Win32.Nimda.A

mvh
summer

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-01-03 14:35

Strarup har givet dig værktøjet til nimda.A Hvis det er nimdaE så er værktøjet her
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.nimda.e@mm.removal.tool.html
men grunden til at du får den er at du mangler opdateringer af dit styresystem, virusscanmer mv.
Hvis du ikke lige netop kører XP kan du prøve F-Prot som kører i dos og som kan hente på
http://www.avirus.dk
Fylder blot 2 disketter. Er lidt langsom.