/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
nr
Fra : bimsa
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 11-11-06 23:45

Findes der et program der kan finde 3 lykketal ud af f eks. 20 tal
eller 1 ud af 100.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-11-06 00:18
Kommentar
Fra : bimsa

Dato : 12-11-06 00:34

findes den på dansk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-06 09:48

Tal er vel ens på alle sprog.....

Her er en mere - på lidt dansk

http://www.danbbs.dk/~erikoest/rng.htm

Kommentar
Fra : hollensen

Dato : 13-11-06 14:02

Du kan også bruge Excel til at finde et tilfældigt nummer:

For at lave et tilfældig nummer mellem 1 og 20 skrives:

=AFRUND(SLUMP()*(20-1)+1;0)

For at lave et tilfældig tal imellem 50 og 100 skrives:

=AFRUND(SLUMP()*(100-50)+50;0)

For at finde 3 tilfældige tal indsættes formlen i 3 celler (Der er dog ingen garanti for at det samme tal ikke vil forekomme mere end en gang)

Der vil blive fundet nye tilfældige tal, hver gang du trykker på F9 - eller når du indtaster i en tilfældig celle

Kommentar
Fra : bimsa

Dato : 14-11-06 02:40

Til Hollensen
den skrive name?
jeg gør nok et eller andet forkert

Accepteret svar
Fra : hollensen

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-06 16:02

Hej Bimsa

Når den skriver "#NAME?" er det nok fordi at du har en engelsk version af excel, den kan ikke forstå "AFRUND" og "SLUMP" kommandoerne. Jeg tror nok at de på engelsk hedder "ROUND" og "RAND".

Det vil sige at den på engelsk vil blive til:

=ROUND(RAND()*(20-1)+1;0)

Jeg har dog ikke adgang til en engelsk version af excel, så jeg har ikke haft mulighed for at test om det virker.

Godkendelse af svar
Fra : bimsa

Dato : 15-11-06 01:56

Tak for svaret hollensen.