/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvorfor skal strenge windes?
Fra : Fberg
Vist : 420 gange
20 point
Dato : 11-11-06 19:27

Jeg forstår ikke hvad der menes med at strengende skal windes eller bøjes på en eller anden måde? På min elektriske guitar en fender squier stratocaster har jeg lige sat nye strenge på, og på pakken stod der så at de skulle windes?!

Hvorfor og hvordan?

Tak...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-06 19:30

de skal vindes om skruerne for at strengene skal stemme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-06 19:32
Kommentar
Fra : Fberg

Dato : 11-11-06 19:34

Jeg ved godt hvordan man sætter dem på og stemmer guitaren, men stumpen af streng der er tilbag skal ha et eller andet knæk?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-06 19:45

stumpen skal bare ikke stritte vildt - man bruger en klipper og sætter resten fast så den ikke generer - husker ikke lige hvad det er for et dansk ord der bruges for pegwinder

Kommentar
Fra : Fberg

Dato : 11-11-06 20:00

Der stod bare det var helt vildt vigtigt! Kan strengen løsne op eller trevle op eller sker der et eller andet andet???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-06 20:09

det kan den faktisk godt og det gør NAS .. derfor fastgørelsen skal være på plads

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-01-07 23:32

Nå fberg vælger private indlæg

Hej :D Fra : Fberg Dato : 09-01-07 22:59

Citat
VODKA - connecting people... Sjovt hva?!

Fuck dig, din fede kal, hva er sjovt ved mit spørgsmål... Fucking taber. Der skulle have stået 12000 din idiot. Kunne du ik regne det ud selv, hva?!

Forbandede undermåler :D

Lad vær med at skrive tilbage.. Jeg gider ikke se på dit grimme navn!

Du har nu stadig 12 ubesvarede og 3 besvarede.
Og du er velkommen til at blackliste mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 00:07

du natmaden - da det lige er sådan at du ikke har medvirket i tråden - hvorfor så lægge det ud her ?????? (dybt forundret)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-01-07 00:39

ja det er jo netop det miritdk.
Hvorfor sender fberg sådan noget ?????

Ja og sproget ?????

Jeg lagde det, for at det kan ses hvad der kan ske , hvis (som jeg gætter) man ikke lige passer ind,
i fberg's verden.

Hvem ved, måske får du pludselig selv sådan en omgang ubegrundet gylle i hovedet,
Som du kan se, så ønsker hun ikke responds, og havde også afsluttet den private besked,
i samme øjeblik som den var skrevet.

Jeg skriver 'hun', for sproget ligner hvad en fornærmet 14år's pige kunne formulere.

Mere er der ikke i det.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-01-07 00:41

Ikke fordi at det nu skal gå ud over de 14 årige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 00:45

vel ligner det ej en af hunkøns måde - men lad det ligge.

enig det er en gang gylle

men - det undrer mig stadig at du lægger det ud her når du ikke har deltaget i tråden - er det ikke lige ude af sammenhæng ?????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-01-07 02:00

Ja miritdk, det er for mig,
lige så meget på plads at skrive det her, som det var at sende den besked til mig.
Du kunne jo betragte det som en oplysning , om hvad der kan være i vente,
og så selv konkludere videre derfra.
Det er da fint at du spørger, men det havde da været et + , hvis fberg selv sagde noget.

Så nej jeg ser det ikke som uden for sammenhæng !

Forresten er fbergs egene deltagelse ret svag, 11/11/06
men havde dog tid til (af uforstålige årsager), at skrive til mig,
og i et sprog der ligger langt under hvad jeg gider.
selv skriver fberg jo
Citat
jeg er en citronmåneædende fonetikabeunge! jeg elsker peristaltisk mundgymnastik!

Hvad det så end betyder, men det har vist ikke meget med skrivekrampe at gøre !

Jeg fandt et indlæg fra fberg som indeholde noget med tal, der deltog jeg heller ikke.
Så beskeden var vel tiltænkt en anden, men det gør det jo ikke kønnere.

mirikdk, det der blå øje, læg lidt natmad på , så forsvinder det helt af sig selv

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-01-07 02:03
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 10:18

jaja advarslen taget til følge

det er lige sådan noget der får de fleste til at kontrollere profilen og netop ikke give bud på svar - og måske slet ikke så ringe at gøre det når alt kommer til alt

(vil vædde på at natmaden på mine to blå øjne ikke forsvinder )

btw - så er det da herligt med en tråd der bare kan snakkes i