/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
MovieMaker på dansk.
Fra : spimmer
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 09-11-06 09:21

Hej.
Selv om jeg har en dansk (Original) Windows XP Home, har jeg en engelsk MovieMaker. Hvor finder jeg en dansk udgave?
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-06 09:34

det undrer mig da du har den på engelsk - er der en kendt grund til det ???? Den kommer jo på dansk under normale omstændigheder via opdateringerne på windows update.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 09-11-06 09:43

Hej.
Nej, det er også det der undrer mig.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-06 09:46

har du evt et engelsk sproget grafikprogram liggende - det kan af og til gøre at visse andre netop pludselig bliver engelske ??

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 09-11-06 09:53

Ja jeg har Photoshop Elements 3 liggende.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-06 10:01

hmmm - der var et spørgsmål her for nylig hvor brugeren netop oplevede problemet med et dansk grafikprogram der pludselig var på engelsk - det blev løst ved at blot sørge for at højreklikke og vælge åbn - ikke have prik i at windows skulle huske indstillingen - og så vælge for hver gang der skulle åbnes i det danske - måske lige værd at prøve ?? (husk genstart) (det gælder så også for photoshop at du skal kunne vælge programmet frit)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-06 15:14

respons ????

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 09-11-06 16:46

Hej.

Jeg har prøvet dit forslag, men når jeg højreksvis MovieMaker og PhotoShop Elements, er der kun en ÅBN - ingen Åbn med.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-06 16:50

det er de filer du skal åbne i de forskellige programmer du skal højreklikke og vælge åbn med

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 09-11-06 18:18

Jeg har også en dansk version af Windows XP.
Da jeg installerede Service Pack 2, blev Movie Maker også installeret på dansk.
Det skal så siges at det er Profesionel versionen af Windows jeg har, og jeg ved ikke om det gør nogen forskel.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-06 22:06

helgeT - det gør ikke en disse forskel - har oplevet det er sket på både og

spimmer - du kunne jo forsøge at slette moviemaker hvis du ikke har fået rettet det problem endnu - desværre kan der også være tale om at du har skidt på maskinen - men før nogen hører fra dig kan der ikke gives råd jo.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 10-11-06 15:26

Hej.
Jeg prøver at slette MovieMaker og så lægge den ind igen.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-06 17:43

ja det er jo også en løsning - men i al fald skal du sørge for at windows spørger når du åbner et grafik program - det er altid bedste løsning så der ikke går kage i det hele

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 15-11-06 15:09

Hej igen.

Jeg kan ikke se nogen steder, hvordan jeg sletter MovieMaker! Hvor finder jeg så bagefter en dansk udgave?
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 15-11-06 19:08

Moviemaker er en del af ServicePack 2, så jeg vil mene at du skal slette denne.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-06 19:13

start - programmer - tilbehør - højreklik på movie maker - under egenskaber firnder du "find destination - der kommer du så til programmet og kan slette det hele.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 15-11-06 19:26

Service Pack 2 kan bl.a. downloades her:
http://www.hardware-test.dk/download.asp?mode=show&id=410

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 20-11-06 11:14

Tak for svaret miritdk.
Nu kører det!
spimmer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 12:56

det var godt