/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Temp-filer
Fra : Kristian69
Vist : 1044 gange
50 point
Dato : 03-01-03 17:57

Måske et dumt spørgsmål, men kan man roligt slette sine Temp-filer i Windows-mappen ?? Jeg har en mappe "Temp", en "Temp_2"-mappe og et "Temporary Internet Files" - sidstnævnte indeholder en mappe ved navn "Content.IE5", som igen har undermapper, som hedder noget som "Qryvzmqk", "Ov8xsnov" og et par andre i samme stil. Over 550 MB !!!!!!!! Kan jeg slette det, trods for at jeg får beskeden: "....er en systemmappe. Hvis du sletter den, vil Windows eller et andet prgram muligvis ikke fungere korrekt..."

Kristian

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 03-01-03 18:01

ja det kan du roligt gøre men vis jeg var dig vil jeg heller tryk start » progremmer » tilbehør » Systemværktøjer » Diskoprydning og så maker du bare et v tegen i alle sammen så sletter den selv alt det du ik skal bruge på din computer Held og Lykke

Accepteret svar
Fra : NeoNmaN

Modtaget 60 point
Dato : 03-01-03 18:01

sorry var et svar

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-01-03 18:12

Du kan roligt slette alle de filer du nævner. Det er nemlig så snedigt indrettet, at du ikke kan slette dem der er i brug. Vil du være 100% sikker, kan du gemmer dem i Papirkurven til du starter op i morgen og finder ud af at alt virker som det skal
mvh
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 18:36

"Kristian69" <Kristian69.news@kandu.dk> skrev :

>Måske et dumt spørgsmål, men kan man roligt slette sine Temp-filer i
>Windows-mappen ?? Jeg har en mappe "Temp", en "Temp_2"-mappe og et
>"Temporary Internet Files" - sidstnævnte indeholder en mappe ved navn
>"Content.IE5", som igen har undermapper, som hedder noget som
>"Qryvzmqk", "Ov8xsnov" og et par andre i samme stil. Over 550 MB

Ja, til de to første, men nøjes med at slette indholdet, ikke
mapperne.

Temporary Internet Files tømmer du i IE.

Funktioner => Indstillinger => General => Temporary Internet
Files => Slet filer.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 18:59

On Fri, 03 Jan 2003 18:35:48 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>"Kristian69" <Kristian69.news@kandu.dk> skrev :
>
>>Måske et dumt spørgsmål, men kan man roligt slette sine Temp-filer i
>>Windows-mappen ?? Jeg har en mappe "Temp", en "Temp_2"-mappe og et
>>"Temporary Internet Files" - sidstnævnte indeholder en mappe ved navn
>>"Content.IE5", som igen har undermapper, som hedder noget som
>>"Qryvzmqk", "Ov8xsnov" og et par andre i samme stil. Over 550 MB
>
>Ja, til de to første, men nøjes med at slette indholdet, ikke
>mapperne.

Også til den tredje.

>Temporary Internet Files tømmer du i IE.
>
>Funktioner => Indstillinger => General => Temporary Internet
>Files => Slet filer.

Det er langtfa effektivt, desværre. Du kan sagtens slette hele
indholdet i Content.IE5, inkl. INDEX.DAT, der har en uvane med at gå
grassat i størrelse. Den og mapperne med de sære navne gendannes
automatisk, evt. først efter reboot. Det har i hvert fald aldrig givet
mig problemer. Men det er meget sandsynligt, at du skal bruge et
tredjepartsprogram, f.eks. Total Commander, for at få lov, evt. også,
at du skal i fejlsikret tilstand eller endda i DOS.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 03-01-03 19:23

Mange tak for de gode svar, allesammen !!!!!

Kristian
www.trauma-magazine.com - a world of movies !

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 03-01-03 19:35

var så lidt :) har også gide det den har spg ud som tips :) for er enligt mange der manger det spg :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 20:20

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> skrev :

>Det er langtfa effektivt, desværre. Du kan sagtens slette hele
>indholdet i Content.IE5, inkl. INDEX.DAT, der har en uvane med at gå
>grassat i størrelse

Tjah, min contentIE 5 fylder 32,3 KB, så det skulle da være til
at holde ud.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 22:00

On Fri, 03 Jan 2003 20:19:37 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>min contentIE 5 fylder 32,3 KB, så det skulle da være til
>at holde ud.

Ja, så absolut! Hvordan har du opdraget den til det? Min fylder lige
nu 1,27 / 1,70 mb, heaf index.dat alene 240 kb. Det er kun en uges tid
siden, jeg slettede hele skidtet sidst, og jeg bruger kun ie meget
lidt. Prøver lige din - og den autoriserede - tømning ...

Det ændrede ikke noget, ikke sært, da jeg har den stående til at
slette hele dynen, hver gang jeg lukker ie.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 22:29

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> skrev :

>Ja, så absolut! Hvordan har du opdraget den til det?

Det ved jeg egentlig ikke, ikke andet end jeg kun har givet Temp.
I.F. kun ti MBs plads.

Jeg bruger IE vel i halvdelen af tilfældene IE til browsning og
Mozilla til stort set resten.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 22:53

On Fri, 03 Jan 2003 22:29:03 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>>Hvordan har du opdraget den til det?

>Det ved jeg egentlig ikke, ikke andet end jeg kun har givet Temp.
>I.F. kun ti MBs plads.

Det vil jeg da prøve. Min stod (default) på små 600

>Jeg bruger IE vel i halvdelen af tilfældene IE til browsning

Væsentlig mindre her

>og Mozilla til stort set resten.

1) opera, 2) mozilla, 3) ie

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-04-03 22:35

Hej

Hvad med at lave en .bat fil, der sletter filerne, som du i
registreringsdatabasen sætter til at køre hver gang, der startes?

Eksempel til WindowsME:
1. Make file xxx.bat (use notepad etc.) and write into it (this is for
default folders, adjust if needed) the stuff below.
deltree /Y c:\windows\history\
deltree /Y c:\windows\cookies\
deltree /Y c:\windows\tempor~1\
2. Save it in c:\
3. Open "My computer" and pick that "xxx.bat". Then chooce "properties",
"program" and enable "close on exit".
4. Run Regedit, and go to
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
and "new - string value" [name it to:"xxx"], set its value to "c:\xxx.bat".
5. Close regedit. Now you are

"Kristian69" <Kristian69.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YgjR9.24340$Hl6.2596108@news010.worldonline.dk...
> Måske et dumt spørgsmål, men kan man roligt slette sine Temp-filer i
> Windows-mappen ?? Jeg har en mappe "Temp", en "Temp_2"-mappe og et
> "Temporary Internet Files" - sidstnævnte indeholder en mappe ved navn
> "Content.IE5", som igen har undermapper, som hedder noget som
> "Qryvzmqk", "Ov8xsnov" og et par andre i samme stil. Over 550 MB
> !!!!!!!! Kan jeg slette det, trods for at jeg får beskeden: "....er en
> systemmappe. Hvis du sletter den, vil Windows eller et andet prgram
> muligvis ikke fungere korrekt..."
>
> Kristian
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>