/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Larmende luftpumpe....hva´er løsningen?
Fra : Wheelie
Vist : 540 gange
50 point
Dato : 03-01-03 16:02

Jeg har sat en luftpumpe i min 530´er, da jeg ikke syntes at eheim 2260 pumpen iltede vandet nok. Problemet er nu bare, at luftpumpen larrmer helt sindsygt. Den har en kapacitet 1500 ccm/t. Er der noget man kan gøre for at hindre larmen? Pumpen er ikke ny, så kan det evt. være en ide at skifte membranen, eller kan man bygge en slags "isoleringskasse" til pumpen?

Mvh.
Wheelie

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 03-01-03 16:21

Jeg har med held dæmpet støjen fra min pumbe ved at lave et elastik ophæng til den. Min pumpe stod på en reol som virkede som forstærker for lyden. Nu hænger den i elastikker under akvariet og brummer stadig men slet ikke så generende som før.
Om det er en løsning ,du kan bruge, ved jeg ikke, da jeg ikke kender den bågældende pumpe, men hermed er ideen giver videre og den er da enkelt.
Mange hilsner, Rikke

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 03-01-03 16:23

Jeg har med held dæmpet støjen fra min pumpe ved at lave et elastik ophæng til den. Min pumpe stod på en reol, som virkede som forstærker for lyden. Nu hænger den i elastikker under akvariet og brummer stadig men slet ikke så generende som før.
Om det er en løsning, du kan bruge, ved jeg ikke, men hermed er ideen giver videre - og det er da en enkelt løsning
Mange hilsner, Rikke

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 60 point
Dato : 03-01-03 17:40

Hej Wheelie

Køb en indvendig pumpe, dette er godt nok lidt dyre men tilgengæld helt lydløst!!

Har selv indvendigepumper på mine 3 akvarier

Fusses

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 03-01-03 18:04

done

Kommentar
Fra : Mr_Always

Dato : 23-01-03 14:56

Tja du kan jo købe en ny pumpe så slipper du for alt det bøvl......!

Kommentar
Fra : casperbidstrup

Dato : 27-01-03 23:03

eller sætte den på noget skumgummi?

Godkendelse af svar
Fra : Wheelie

Dato : 28-01-03 13:52

Tak for svaret fusses.