/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
erfaringer med fladskærm
Fra : aasenissum
Vist : 767 gange
200 point
Dato : 06-11-06 12:37

dette er sikkert under den forkerte overksrift, men på abonnementerne synes der ikke at være et specifikt radio/tv program.

vi er tæt på at ville skifte vores B&O mx 6000 ud med en philips 32" fladskærm (digital) med crystal etellerandetskærm.
surround (indbygget??) er et must..
vi vil handle lokalt, skønt der i kbh. (måske el-giganten) er set et tilbud på 9.900 (før ca. 15.000),
dette blot for at antyde hvilken model, det er, da jeg ikke umiddelbart kunne finde selve betegnelsen.

men spørgsmålet går ganske enkelt ud på: har du erfaringer med 32" fladskærme m/indbygget digitalreceiver?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-11-06 13:08

OBS. fejl . : IKKE med indbygget surround, altså kun 2 højtt. indbygget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-06 13:46

Hvad er det der er fejl ???????

Fladskærm med digitalreciever ?
Fladskærm med surround ?

Umiddelbart lyder 15000 (tilbud 9900) vanvittig DYRT.....

Hvad er det for en model ????

Bortset fra det er 32" meget hurtigt for LILLE ( ville vælge 40-42 ), men det er jo smag og behag..

Kommentar
Fra : mag3

Dato : 06-11-06 13:58

jeg ved ikke med den fladskerm men jeg har en der hedder:
flatron L1713P
og den køre fint den kan når den starter vise lidt gul og når den har kørt i lang tid men den virker godt og jeg er klad for den så den er en god ide ar købe

også meget god til spil og den koster kun der omkring de 1500 kr

hilsen magnus

Kommentar
Fra : mag3

Dato : 06-11-06 13:59
Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-06 14:03

"mag3"

Tror det er et FJERNSYN der er tale om - ikke en computerskærm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 14:14

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000CvkO-St9?ProductID=wnrD4QFHUrcAAAEOzUY03xic&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY

er det denne her flade kasse ??? Så ser det slet ikke så ringe ud endda

ps... størrelsen er jo en privat sag - og nogen ser bedre på mindre tv og omvendt

( fik lige en telefonbesked om at ovennævnte netop er rigtig godt fra en der har det )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-06 14:27

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=3441&menuid=249&menu=Multi&catid=250

2000 billigere

Nogen lavere

Vælger du sort er det endnu 300 billigere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-06 14:28

Så 7.200 lyder som en god pris

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-11-06 14:34

Et fladskærm TV skal efter min mening passe til stuen, dvs. lille stue lille TV man må ikke sidde for tæt på. vi har en 30" her skal vi sidde 2½ m. fra for et rimeligt resultat. kør til din TVforhandler og hør hvad han vil anbefale til jeres stue.
med hensyn til mærker så er der mange, men ikke ret mange fabrikke der producerer dem. Her er Samsung en af dem der laver de bedste skærme.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-11-06 14:35

ja, I må undskylde, det gik vist lidt for hurtigt.
Det er et tv med digital receiver indbygget, det handler om.

fejlen var, at det kun skulle være med 2 højtt. indb., ikke 4.

og mest, om I andre har gjort jer nogle erfaringer med de forskellige mærker.

mht. til størrelsen, er det lige præcis en 32", det drejer sig om.
vi har en lille stue, og i forvejen mener jeg, at et fjernsyn gennemgående er en alt for dominerende faktor.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 06-11-06 14:40

Der er mange skærme i det prisleje - rigtig mange endda. Og med ret varierende kvalitet.

Prøv at kigge på farvedybden/nuancerne på nøjagtig det samme billede/filmklip på et alm. fjernsyn med billedrør, og så et fladskærms TV.

FladskærmsTV falder bare igennem......alle mørke nuancer vises bare som sort! Sådan en rigtig gyser hvor man lige netop skal kunne ane knivmorderens silhuet i nattemørket.....kan ikke ses

Køb KUN fladskærms-TV som du har SET i funktion, meget gerne sammenlignet med et ordinært billedrørs-TV.

Når alt dette er sagt, så er nogle af de bedste apparater p.t. Samsung, f.eks. LE-32 M71

- det skal siges at jeg ikke selv har købt (endnu) - da jeg stadig ikke er tilfreds med billedkvalitet vs. pris.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-06 14:41

Så er Philips da udmærket - og til en pris på 7200 får du det ikke billigere.....

Selv har vi 42" panasonic plasma med et supergodt billede......

Priserne falder og falder....

Jo længere du venter - jo billigere....

Men før eller siden SKAL man jo slå til....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-11-06 14:52
Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-11-06 15:31

nu har jeg så lige talt med en lokal forhandler, som fik mig belært om, at omtalte model ikke har indbygget digital receiver.

pyh, den er hamper, der findes jo et hav af muligheder.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-11-06 15:39

Man kan jo anlægge den vinkel - at hvis et apparat til 14.000 er det rigtige valg idag, så kan man jo vente et par måneder (til efter nytår) og så se hvad det koster.

Hvis det gamle ikke er kaput - så kan I da ligeså godt vente lidt, og bruge tiden til at se produkterne ordentligt efter i sømmene.....

PS: Digital Reciever - er det nødvendigt? Jeg mener - har i en alm. stueantenne (eller tagantenne for den sags skyld), eller har I en form for kabeltv (TDC, Stofa, eller anden antenneforening...) ?

I så fald er der næppe behov for digital reciever - og da slet ikke DVB-T, så skal det nemlig nok være DVB-C

Er det pr. satellit I modtager, så skal det være DVB-S

Det mest udbredte er DVB-T ... "Terrestial" - altså jordbaseret digitalt sendenet (til modtagelse af bl.a. DR1/DR2 og TV2 her i landet)

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 06-11-06 16:47

Må jeg anbefale

www.flatpanels.dk til at hvad der drejer sig om fladskærme.

Og www.recorder.dk der laver fælles køb på mange ting. Bla. fladskærme. Det er med dansk garanti og service.

LCD har en svaghed for de mørke farver. Så kan du ikke leve med det skulle du prøve at kigge efter noget plasma.

Du kan få et Medion 42" Plasma hos www.geco.dk for 9999kr og det er med levering. Du kan også besøge den lidt uden for kbh og se det i deres showroom.

Det er samsung der står bag teknikken i Medion plasma. (IKKE LCD)

Her er en test på et plasma jeg købte genne geco.dk:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1160379284&archive=&start_from=&

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 06-11-06 20:42

Tak for svaret berpox. det var nogle gode råd, som jeg bad om, især da jeg har givet udtryk, for vi gerne handler lokalt. du ramte plet, vi skal afsted på onsdag og set på sony eller panasonic (bedst i tænks test).

og tak til alle I andre. jeres links er blevet studeret grundigt.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-11-06 22:39

Velbekomme - og held og lykke - det er en ren jungle at finde rundt i....