/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min hd virker ikk
Fra : cool_boy12
Vist : 435 gange
300 point
Dato : 05-11-06 23:43

hej, har lidt problemer med mit hd efter at jeg har formaterede den
Jeg gik ind i xp cd og slettede den gamle c drev og den installer en ny, alt gå godt indtil til genstarter og den nå der hvor der stå , tast for at læse cd, også skal man lade være med at trykke på noget , hvis man skal videre med installation, men der sker ikk noget og den gå i stå, og hvis jeg trykker på en tast, så skal jeg igen formatere og installer om igen, hva kan det være

min hd virkede perfekt før jeg formaterede den

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 05-11-06 23:54

Har du så prøvet at lade den formatere igen

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 05-11-06 23:54

jep

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 06-11-06 00:00

så må jeg melde pass ,men der kommer nokk en av de kloge hoveder forbi som har en forklaring ,og hjelper deg videre

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-11-06 00:49

prøv at følge denne vejledning:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
eller denne (med billeder) http://www.helgec.dk/xp-install.html

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 06-11-06 00:50

har du sørget for at den booter fra din hardisk? og kun den? En lille irreterende ting som jeg har været ude for nemlig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 08:38

Boot rækkefølgen kan rettes i bios (tryk DEL tasten når den starter Klik klik klik)

Bootrækkefølge:
CD/DVD
Harddisk

Du skal først slette din gamle partition.
Oprette en ny
og indstallere XP

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-11-06 09:48

Uddrag:
Efter nogle sekunder så skriver den tryk på en tast.
For at starte windows installationen så trykker du enter og så kører det hele derfra. (hvis du har et "USB-Tastatur" skal du lige huske
at du skal på forhånd ind i BIOS og sætte USB-Keyboard til enable, da du jo ellers ikke har mulighed for at trykke på en tast)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 06-11-06 09:55

til hcma : tak for den guide, men den kan ikk rigtige hjælpe mig, fordi jeg gøre det rigtigt men den gå bare i stå efter at den har genstartet

Misteryman og e.c: det har jeg gjort

pallebhansen: har en almindlige keybord og ikk usb:

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 10:14

Så skal vi lige se om den partition du indstallerer på er er aktiv.
Hent lige denne diskette. (A: skal lige sættes til first boot)
Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Når den stopper ved A:\> så skriv pm og tryk enter

Ud for den partition du indstallerer fra skal se sådan ud:

Partition.........................................................boot
C:..................................................................YES

Du kan eventuelt lave partitioner med denne diskette.

Evt. fortæl hvad den ellers viser.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 06-11-06 10:32

jamen min floppy drev virker ikk ;=(

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 10:41

OK
Når du går ind og sletter din HD for at indstallere XP
Er der så flere muligheder for at vælge hvor XP skal ligge.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 06-11-06 10:44

jamen, jeg skulle oprette en partition først, efter det valgt jeg hvor windows skulle installeres, også, begyndt den med at formarter, efter det, skal pcen genstart også skal man vente og ikk trykke på noget, så stå der kilk på en tast for at komme til cd, men man skal ikk trykke noget, hvis man skal videre med installetion, så venter jeg men der sker ikk noget, og hvis jeg trykker på en tast så skal jeg begynde forfra igen

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 06-11-06 11:08

Prøv lige at lave om på den boot række.

Boot rækkefølge:

Harddisk 1
CD/DVD 2

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 11:17

Når du med din Xp CD starter og kigger på din harddisk,
(der hvor du vælger partition at indstallere på)
så skal der være en partition (den øverste) som hedder C: den skal være aktiv A

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 06-11-06 11:32

hvordan gøre man den aktiv

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 13:24

Den vil normalt blive aktiv når du opretter partitionen.
Skal XP lave partition nr. 2 vil Xp lave den som ikke aktiv.
Hvor mange partitioner har du på din HD

Kommentar
Fra : mag3

Dato : 06-11-06 14:11

prøv at opdatere det

Annuller spørgsmålet
Fra : cool_boy12

Dato : 26-01-07 12:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål