/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilket program?
Fra : kasper006
Vist : 429 gange
150 point
Dato : 05-11-06 19:38

Hej

jeg har lige formateret min computer, og opdateret og alt det der.
men om et par måneder er der sikkert så meget lort på computeren igen at jeg må formatere igen. er der nogen der kender et program, som kan gendanne tilbage (til de indstillinger jeg har nu) sådan at jeg igen har en ny formateret computer, men hvor alle driver er installeret.

så slipper jeg nemlig for at skulle omindstallere alle mine drivers, og mine standardprogrammer

(jeg kender programmet deepfreeze, og det er også noget der ligner det, som jeg søger, men der har man bare kun mulighed for at vælge at den skal boote op som "standard" næste gang, man har ikke en muligheden, der hedder den først skal gøre det når man "trykker på en knap")

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 19:45

opret et gendannelsespunkt dags dato og sørg for at have firewall og antivirusprogram og BRUG det - ikke mindst husk at opdatere

sæt vedligeholdelse til at køre automatisk så du ikke glemmer det

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 160 point
Dato : 05-11-06 19:46

Hvis du har Windows XP Pro, er der det udemærkede program : Sikkerhedskopiering.
Det ligger under Tilbehør - Systemværktøjer.
Gambrinus
Mener også, at Windows XP Home har det som ekstra program,
der skal installeres fra Windows CD'en.

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 05-11-06 19:56

hej

jeg har Windows XP Pro men hvor Tilbehør - Systemværktøjer i kontrolpanel?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-11-06 19:57

Med Sikkerhedskopiering kan du tage backup af hele dit C-drev med opdateringer, programmer, opsætninger. Undtagen Dokumenter, Foretrukne og e-mail datafiler.
Dem har jeg altid liggende på D-drevet.
Jeg deler min harddisk op og lægger min Backup.bkf fil på D-drevet
og brænder den evt. på en DVD-skive
Når hele maskinen kører, som du vil ha' det, laver du en .bkf fil og en med tilhørende diskette.
.bkf filen fylder ca. lige så meget, som hvad der er på dit C-drev minus Windows og sidefil.
Når der så er gået kuk i den eller jeg bare synes det hele er rodet, sætter jeg Windows XP CD'en i, smider disketten i, booter fra CD-drevet, trykker F2, når installationen be'r om det og går ud og vasker op.
Hvis du kører SATA og/eller RAID med ekstra drivere er der et par spidsfindigheder, som jeg kan uddybe, hvis det er nødvendigt.
Installationen ta'r 20 - 40 minutter alt efter, hvor kraftig en datamaskine du har.
Gambrinus

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-11-06 19:58

NORTONS GOBACK er også et rigtig udemærket program...

http://www.symantec.com/region/dk/product/goback_requirements.html

IAH

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-11-06 19:59

Start - Alle Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Sikkerhedskopiering

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 05-11-06 20:08

undskyld! glemte lige og tænke

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 05-11-06 20:15

Tak for svaret Gambrinus.