/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD surround receiver
Fra : svnmp
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 05-11-06 12:19

Hej

Er der nogen der har kendskab til, om der er lavet en "dvd surround receiver" altså en en enhed, der både kan afspille dvd "diverse formater", afspille radio, afspille cd ére "diverse formater" og selvfølgelig indeholder en surround forstærker, men vigtigst af alt "TIL VÆGOPHÆNGNING", således at den matcher f.eks hængende under en tv-fladskærm på en væg.
Jeg har på nettet set flere modeller af "dvd surround receivere" men ingen er beregnet til vægophængning, alle er beregnet til at stille på hylde e.lign.

Hilsen BT

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-06 12:49

Hej svnmp (eller skulle det være svamp)
Det er store krav du stiller, og det lyder som om at du har været ude for en sunami og har vand på gulvet, siden du skal have det hele op på væggen!!!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-11-06 13:28

Tja - Jeg gjorde det efter enorm lang tids roden rundt med surround,DVDafspilelr mm, og efter en ubehagelig oplevelse med Pixmania - blev jeg træt af det anlæg halløj, så jeg byggede et mediecenter ud af en Shuttle PC, og installerede et multimedia center MythTV http://www.mythtv.org, dermed har jeg en maskine der håndterer alt i den forstand, Det fede ved det er nok at man kan udbygge på en smart måde med almindelig netværk således at det dækker alle behov for hele huset.

Så det er en mulig løsning og måske værd at overveje. Dog vil du nu godt nok få svært ved at finde noget der kan hænges op på en smart måde - jeg har intet pænt set i den anledning. Så jeg ville måske nok kigge efter andre muligheder.

P

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-11-06 13:30

Sorry der kom vist lidt for meget i linket http://www.mythtv.org Så det her fungerer

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 05-11-06 16:52

Hehe Ja der findes mange.. Især til de billigere komplette surround anlæg... Jeg kigger efter et komplet surround men uden det er en kombi DVD og surround mm.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-11-06 17:13

Tja der sætter du jo en PC til det hele - hvilket efter rigtig opsætning mm opfylder alt hvad jeg kunne drømme om så tja er absolut ikke utilfreds