/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
USB netværk helt fra bunden af?
Fra : dystopia
Vist : 564 gange
75 point
Dato : 03-01-03 02:57

Jeg har en bærbar der ikke har netkort og har derfor invisteret i en USB adapter (GenesysLogic USB Host To Host Bridge)
og vil koble min bærbare op på min stationære via USB kablet.
Nu er mit problem at jeg overhovedt ikke kender noget til at sætte netværk op, jeg bruger Win XP pro (eng) på den stationære og win xp pro (DK) på den bærbare, vil gerne have at den bærbare kan arbejde med filer der ligger på den stationære og kunne gå på nettet via denne også?
Har prøvet at kører de guides win xp har til netværk, men kan ikke helt få tingene til at virke (og kan ikke finde noget sted hvor jeg kan vælge usb bridge som netværk, men kun ethernet?

Hvad skal jeg gøre helt fra bunden af?

Venligst Johnny

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 75 point
Dato : 03-01-03 04:14

For et helt precist step-by-step har jeg brug for at kende model type af USB-brigden (noget i stil med GL620-A)
Men her er en lille pege pind.

Du skal installere de medfølgende driver og software fra genesys logic

Din stationære skal opsættes som HOST og køre Genesyses software USB routere for at emulere en ethernet forbindelse over usb-kablet. Den skal også have TCP/IP protokollen (men det har den nok i forvejen for at bruge din internet forbindelse)

Din bærebar skal have TCP/IP protokollen installeret samt genesyses ethernet driver til USB-bridgen.

På din stationær skal du i usb router programmets opsætning undersøge hvilke IP-adresse hosten har på usb ethernet. Denne adresse skal du angive til din bærebars TCP/IP opsætning som ”gateway”.

Hvis softwarerouteren har DHCP behøver du blot at sætte den bærebares adresse tildeling på automatisk. Ellers er du nød til selv at angive den bærebares IP-adresse.

Her er en meget god dansk site som forklare begreberne i netværks verdenen - http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=index&pos=all

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : dystopia

Dato : 03-01-03 05:19

Hvad jeg har af information på min usb bridge er "USL-1012 1.13V" der medfuldte kun drivere, intet software?

Johnny

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 03-01-03 06:03

Jeg er ked af at skulle fortælle dig det, men det du har købt er nok ikke anden end en Data Host to host Link og det eneste du kan bruge den til er at overføre filer til og fra dine PCer. USL er en usb baseret direct kabel link og er udemærket til formålet. Her får man på begge sine PCer en "commander-stil" to delt vindue med en stifinder for hver PC, så man kan trække og slippe sine filer begge vej.

For at kunne benytte det som netværk og dele internet forbindelsen har du brug for en USB Ethernet Bridge (USB-netværk)
se her hvad man kan få - http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-usb.asp

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : dystopia

Dato : 03-01-03 07:00

Ok, men hvordan bruger jeg så USL? Har smækket kablet i de to pcere, og installeret driveren, men kan derudover ikke rigtigt gøre meget andet?

Johnny

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 03-01-03 07:32

Hvis du har kørt den SETUP.exe der var med ,skulle du gerne have i din startknap >> programmer >> USB File Transfer >> GeneLink 1.13

Kommentar
Fra : dystopia

Dato : 03-01-03 17:47

Er det muligt at de to maskiner kan spille mod hinanden ved hjælp af det kabel, på en eller anden måde, indtil jeg får købt det rigtigte udstyr?

Johnny

Kommentar
Fra : dystopia

Dato : 03-01-03 17:58

Når jeg nu skal købe udstyr til netværk, hvad skal jeg så bruge? er en usb hub (4 ports) og usb kabler mellem de 2 pcere og hub'en nok til at danne et netværk eller skal jeg bruge noget bestem udstyr?

Johnny