/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke logge på det trådløse
Fra : z1terapi
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 01-11-06 14:32

Hej
Jeg har sat en IAS server op til at authentikere trådløse klienter på domænet. Når jeg dbl klikker på forbindelsen får jeg et "Angiv legitimationsoplysninger" vindue hvor jeg kan indtaste mit brugernavn og password. Når jeg har indtastet det, får jeg en besked om at jeg ikke kan logges på det trådløse netværk.
I loggen på serveren kan jeg se følgende besked: the user attemped to use an authentication method that is not enabled on the matching remote access policy.

What to do???
Jeg ved ikke lige hvad der så skal gøres, er der nogen som kan hjælpe?

mvh Thomas

Kommentar
Fra : grow

Dato : 02-11-06 09:55

Det er svært at hjælpe dig når du ikke angiver hvordan du har opsat det trådløse system.
Er det åbent eller delt ? Benytter det kryptering og hvad type ?
Hvis du ikke logger på med den rigtige opsætning, så bliver du afvist !

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 08-11-06 11:09

computeren der styrer dit netværk skal give en anden computer lov for at komme på det trådløse, (i mit tilfælde) computeren som skal have forbindelse: det er lettest at bruge det program som windows har som standart..

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 09-11-06 07:19

Der er brugt WEP, som i mit Accesspoint skal angives når man kører som RADIUSklient.

Alt udstyret sidder på det samme netværk. Der er sat en Radiusserver op på win2k3serveren som er domæne controller. Jeg har så trukket et kabel til et access point. AP'et er sat op til at køre radius, så når man logger på det trådløse netværk, bliver brugernavn/password tjekket på win2k3 serveren og man får sine hjemmedrev osv. Jeg har installeret en certifikat-server som skulle tjekke at maskinen har et godkendt certificat og må komme på domænet. Det virker bare ikke.....som skrevet i det første indlæg.
Det er Linksys AP'ere som er brugt.

/Thomas