/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Dårligt/mangl. digital signal
Fra : SandraFalk
Vist : 596 gange
90 point
Dato : 01-11-06 11:30

Vi investerede i en philips digitalbox for et par måneder siden, så vi kunne se de alm. kanaler uden sne på.. Vi havde vældige problemer med at få det til at virke, da digitalboxen ikke synes der er signal nok og dermed ik fandt nogen kanaler overhovedet. Vi købte så en digital antenne som så sidder oppe på loftet. Og heller ik det virkede i 1. omgang men lige pludselig, virkede det. Indtil for et stykke tid siden hvor kanalerne var forsvundet igen. Og en gang imellem kan man få kanaler frem men billede "hakker" og går i stå...??? Vi tænkte vi ville købe en hel ny rulle kabel, så der ik var nogen samlinger - men nu vil den ingen kanaler finde igen!!! Hvad gør vi galt? Andre der har samme problem? Troede digitalt tv skulle være så stabilt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-06 12:02

Har I flere antennetilslutninger (flere fjernsyn) og dermed antenneforstærker på, kan det udmærket være den der driller...

Derudover kommer det selvfølgelig an på hvor I bor - signalet er ikke lige godt overalt.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 01-11-06 12:12

Vi har ikke flere fjernsyn og ingen fordeler/samlinger eller andet. Vi har lige købt et spritnyt kabel, som går fra antenne til signalforstærker til digital boxen. Vi bor i Gimlinge, 12 km fra Slagelse...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-06 12:34

Så har I jo signalforstærker

Lad kablet gå DIREKTE fra antenne - det kan være løsningen

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 01-11-06 15:54

Har vi prøvet.. Den signalforstærker er den der fulgte med digital boxen. Hjælper heller ikke.

Kommentar
Fra : klamtango

Dato : 01-11-06 17:58

for at din forstærker kan virke skal du have et godt sinal fra din gamle antænde
prøv evt. at brug den anden gamle antænde "går ud fra du har 2 gamle " måske der er et beder signal (forældre har samme problem)

klamtango

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 01-11-06 19:10

hvis i har flere fjernsyn i huset kan det forstyre signalet hvis i har så prøv at slå nogle fra så det kun er en tilbage og prøv så

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 02-11-06 09:51

Vi har ikke flere fjernsyn i huset..
Vi havde den koblet til den gamel antenne på taget først, og da det ikke virkede købte vi en ny digital antenne..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-06 12:43

Den "gamle" antenne ER det mest optimale....

Men det skal være UDEN forstærker....

Har I ellers kunnet tage kanalerne uden sne bør det ikke være noget problem.....

Er boksen sat rigtigt op, så lad den selv søge og finde det optimale signal.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 02-11-06 13:18

Men den gamle antenne.. Der har altid været sne på også på dr1..
Vi har prøvet både med og uden forstærker..
Vi har kun kunnet tage kanalerne uden sne, når den digitale box engang imellem har fundet kanaler..
Og der har da også været en 3 ugers tid , hvor vi har kunne se på den digitale box, hvor alle kanaler har været gode.. men pludselig forsvandt de..

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 02-11-06 13:19

Det er ligefør jeg tænker over at bytte den digitale box til en anden dyrere, bedre??
Kan det mon være den? Det virker sgu underligt at nogengange virker det og andre gange ikke..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-06 16:21

I har for svagt antennesignal.
Hvis kablet er langt skal der bruges et kvalitetskabel med lav dæmpning, og ikke noget tilfældigt billigt fra Harald, tømmerhandelen og lignende.

Forstærkeren skal også være god, og husk også strømforsyningen skal passe til forstærkeren.

Der er ikke noget som hedder en digital antenne. Hvis i har købt den som sådan har i fået noget bras. Brug en lang yagyantenne med mindst 10 elementer, og gerne mange flere.

Annuller spørgsmålet
Fra : SandraFalk

Dato : 05-11-06 08:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål