/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ASPI?
Fra : food_life
Vist : 456 gange
300 point
Dato : 02-01-03 21:59

Når jeg forsøger at konvertere en cd til mp3 filer får jeg hele tiden en ASPI error - hvad er det og hvordan undgår jeg det?

MVH

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-01-03 22:18

ASPI står for Advanced SCSI Programming Interface... du' ka' bl.a. få mere infor her... -->
http://aspi.radified.com/

du ka' hente et "program" der hedder ForceAspi, det ka' installere Adaptec's ASPI driver's idet tilfælde man ikke har et device fra Adaptec men har brug for ASPI... ForceASPI ka' downloades her... -->
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm
den originale hjemmeside hvorfra programmet er fra, er desvære ved at blive lavet om i øjeblikket -->
http://www.flexion.org/aspi/
så informationer omkring programmet og hvordan det ska' gøres, står der desværre ikke i øjeblikket... Men heldigvis indeholder filen et dokument ”INDEX.html”... Men det første link giver bl.a. også en beskrivelse... det du ska' gøre for at få ASPI installeret er at aktivere filen ”Instaspi.bat”... I tilfælde af du f.eks. bruger Win 2000 eller XP ka' det være at ”Instaspi.bat” ska' omdøbes til ”Instaspi.cmd” for at virke....

Den originale og nyeste Adaptec ASPI driver ka' downloades her... -->
http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_v471.exe

Taget fra strarups svar http://www.kandu.dk/dk/spg/6003 hvor du kan læse meget mere, og spørgsmålet "står åbent"

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 03-01-03 07:42

Hvad er errorkoden på den fejl der opstår ?
Du skal evt vælge "detail" for at få den specifike tal oplyst.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-01-03 12:22

?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-01-03 14:39

Så er Zonker der igen med et "Formodet Svar" der ikke har noget med et svar at gøre, men udelukkende er en kommentar.

Att: Food_life: afvis lige zonker's formodede svar, da det er for "billigt"

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-01-03 16:54

Hvad går det lige ud på zonker ???

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-01-03 01:57

food_life, kan du konvertere dine filer nu ???

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 04-01-03 08:42

Nej, det kan jeg ikke selvom jeg har installeret ASPI 4.60. Har dog fundet ud af at jeg kan fra min brænder! Det er et ASUS DVD cdrom og et em MSI brænder jeg har. Kører XP, 2400 mhz, Asus bundkort, 1024 ram

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 300 point
Dato : 04-01-03 13:07

Hej Food_life,

godt nytår...

jeg ved ikke om denne vejledning evt. ka' hjælpe... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/

ellers hvis du bruger NERO ka' du prøve denne side... -->
http://www.nu2.nu/aspi/
der er bl.a. et link til en ASPI driver WinXP... -->
ftp://ftp.nero.com/wnaspi32.dll eller ftp://ftp6.nero.com/wnaspi32.dll
som ska' kopieres ned i din "system32"-mappe... jeg ved ikke om det vil hjælpe istedet for Adaptec's drivere... den sku' forøvrigt også være blevet opgraderet siden sidst til en version 4.71.2... der er også et link på siden til den fil...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 22:20

Hej food_life
Hvis du ikke har fået løst problemet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 14-01-03 09:00

ja, ja, ta' det nu roligt der arbejdes på sagen, og jeg skal nok vende tilbage når tiden er inde!!!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 09:59

*LOL* bar' iorden

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 01:13

Er d kommunalt ansat *LOL*

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 31-01-03 19:42

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 19:47

hmm.....Det kunne godt læses som en provakation, håber ikke du opfattede det sådan