/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvad skal man passe på
Fra : 19431225
Vist : 606 gange
50 point
Dato : 30-10-06 14:05

Hej

Min datter har fået oprettet en hjemmeside, men hvem skal man have et webhotel hos, og hvad skal man passe på? er der nogen foreslag

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-10-06 14:15

Hvis hun allerede har oprettet en hjemmeside behøver hun da intet webhotel.

Men hvis du skal have flyttet en eksisterende hjemmeside til et webhotel, er det vigtigt at gøre op med sig selv, hvilket behov, man har. Jo mere du vælger fra/lader være med at tilvælge jo billigere - du kan altid udvide senere.

Mange webhoteller har færdiglavede skabekoner, man kan starte op med - komme i luften med det samme.

Der er rigtigt mange udbydere, men prøv at undersøge, hvilken oppetid, de reklamerer med. Den bør ligge et godt stykke oppe i 90'erne og opgives i procent.

Prøv at se på www.scannet.dk som er en god seriøs udbyder.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 30-10-06 14:26

Jeg er ikke rigtig klar over de forskellige udtryk, men hun har fået en ven til at oprette en hjemmeside, og skal nu på nettet så den kan ses af andre. Hvad betyder de forskellige fagudtryk
domæne, webhotel, mail hotel o.s.v.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-10-06 14:55

Jamen, så skal hun først have et domæne f.eks. www.datter.dk. Scannet kan oprette dette domæne for dig, hvis ønsket.
Et webhotel er simpelthen en ekstern server, hvor hjemmesiden ligger.
Med webhotellet følger x-antal mailadresser, så et mailhotel burde ikke være nødvendigt.

Hvis du er helt blank i dette, må du surfe lidt rundt på nettet for forklaringer - Det ville blive for omfattende at lave en håndbog her.

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 30-10-06 15:06

Jeg bruger dette webhotel til 9,- om måneden. Der er masser af plads og de ordner også hjemmeside-adressen.
https://www.one.com/

Malene
www.partridge.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 15:11

Der er mange gode steder - jeg bruger www.web10.dk til 9 kr. om måneden.
Eget domænenavn som er meget rart at ha' koster Ca. 100 om året.
Der er som regel to slags hotelværelser på de forskellige hoteller.
Det ene er hvis man eks. bruger FrontPage til at lave sin hjemmeside med.
Det andet er bl.a hvis man vil bruge det gratis forum i programmet PHP.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-10-06 15:45

Nu har e.c nævnt web10, men der er også www.surftown.dk og de koster stort set det samme og er lige gode, der er dog en fordel ved web10, det er at man kan have op til 10 domæner på samme webhotel, samt ubegrænset subdomæner.

Domæner er datters_navnevalg.dk
Subdomæner er f.eks farsside.datters_navnevalg.dk altså et underdomæne på datters_navnevalg.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-10-06 17:31

Jeg syntes at I skulle starte med et gratis domæne hos den udbyder som I har internettet hos. Så kan I få afprøvet siderne.
De fleste udbydere af internet tilbyder også hjemmeside plads og mailadresser. Så begynd her!

Når I så syntes at det fungere godt og I gerne vil have et domænenavn, som nemmere identificere jer, så lægger I bare alle siderne op på den nye adresse. Den gamle adresse kan så byttes ud med et autolink, som henviser til den nye hjemmeside. Så er der ingen der går forgæves, dersom de stadig benytter den gamle adresse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-06 18:33

Find en hjmmesider host efter dir behov: http://www.internetplads.dk/

..så kan du vælge og vrage

</MOLOKYLE>