/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
boot opstart men på CD
Fra : ironmelter
Vist : 349 gange
20 point
Dato : 29-10-06 18:25

Hej jeg er kommet lidt i knibe
skal have formateret en maskine der skal køre Win 98 men har ingen a-disketter
har set engang man kunne få lavet en opstartdisk men på CD
hvor finder jeg dem ?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-10-06 18:32
Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 18:36

Hjælper ikke meget, hvis der har været en F.eks Xp på den.
Så får du meddelsen, der kan ikke installeres et system der er ældre, på denne disk/ pc.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-10-06 18:46

Du skal køre fdisk og slette partitionen, dette kan du gøre med en 98 start disk også oprette en ny partition. Så kan du bare kører 98 ind.
dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-10-06 18:50

http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=30701&ss=fdisk&sa=7
kik he der er meget og læse om
dr.dem

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 30-10-06 13:27

Hej Ironmelter

Start med at lægge 98 i cd rom, start op på cd, vælg start med cd support, formater harddisken, lav en mappe du f.eks. kalder 98win så dette bliver c:\\98win. - copy så hele 98 ind i den gå i cd biblioteket win 98 - copy *.* c:\\98win så skulle du gerne have 98 på hardisk og kan installere derfra, så du ikke kommer til at mangle noget når den genstarter og ikke kan finde cd rom før alt er på plads, når den siger indsæt cdrom henviser du til c:\\98win som stien

Kommentar
Fra : ironmelter

Dato : 30-10-06 17:00

Tak for svarene har fået løst problemet. pc var smæk fyldt med virus. så en format var ungålig hvad jeg ikke selv vidste var, at Den orginale CD win 98 2udgave VAR præinstalere en boot opstart så kunne jeg have sparet min gåfødder over til nabo´en for at gaffe en diskette

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 30-10-06 17:55

Så luk spørgsmål ironmelter, svar dig selv