/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ekstrem langsom Xp Home Ed.
Fra : kb1987
Vist : 1576 gange
20 point
Dato : 29-10-06 12:54

Hey folkens...
For få dage siden formaterede jeg hele computeren, fordi den var langsom...
jeg har kun installeret det mest nødvendige, men den er stadig langsom !!!
Er der nogen der kan se på den her log-fil fra hijack this...

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SiWake.exe
C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SISCFG.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Kenneth Bessmann\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] "rundll32.exe" bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] "nwiz.exe" /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] "C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] "C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe" /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] "C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe" boot
O4 - Global Startup: SiWake.lnk = C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SiWake.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1161804889305
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

På forhånd tak !!!

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 29-10-06 13:07

Jeg er med på en lytter!

Kommentar
Fra : risper

Dato : 29-10-06 13:28

Jeg følger også med. Har set i din jobliste hvad der kører af programmer og hvilke der æder processorkraft?

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 29-10-06 14:05

Har du prøvet at få et overblik over processorens belastning samt hvilke kræfter der bliver suget ud af maskinen fra de enkelte programmer? Dette kan du gøre ved at trykke "CTRL-Alt-Del" og se joblisten. Især Word og specielt Google Index (skulle være så godt men så det faktisk skidt ;-( ihvertfald for din CPU kraft) er kendt for at "svine" med processorkraft og Word kan eks. "glemme" at den allerede har en åben session. Men kig på hvilke programmer der tager mest ved at klikke på overskriftlinien Hukommelse i Joblisten - derved får du dem sorteret efter forbrug og kan manuelt afslutte eks. GoogleDeskTopIndex og se hvilke der virker (se på fanebladet "Ydeevne" om det har nogen effekt. Et godt lille program som Perfectdisk 7.0 kan give dig et godt billede på hvordan din formatering er gået og om der er behov for fragmentering.

Håber at det hjælper
Bluesky

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 20 point
Dato : 29-10-06 14:35

Der er ingen "snavs" i loggen, men det er jo kendt at Norton kan gøre maskinen sløv.

Ellers er der programmer du kan deaktivere fra at starte op i MSCONFIG.

Disse kan altid nåes via genveje, og behøver ikke starte op:

O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] "C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"

http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/msconfig.htm

Prøv dig lidt frem med det, og se hvad du syntes du har brug for starter op.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-10-06 14:43

Prøv at se på www.arlet.dk
han har altid svaret på alle mine problemer...

Kommentar
Fra : kb1987

Dato : 29-10-06 15:04

Nu skriver stl_s, at det er kendt at norton kan gøre en maskine sløv, hvilket jeg gerne vil tro, men hvad skal jeg bruge i stedet ??? Jeg vil ha et godt program der kører i baggrunden, og fanger alt... det behøver ikke være gratis...!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-10-06 15:31

Det bedste kan godt være gratis http://www.krusesecurity.dk/Default.asp?page=article.asp&tekstID=534

Hvis du prøver det, så husk at Norton skal være helt væk først. Luk det helt ned, afinstaller i Tilføj/Fjern programmer og genstart.

Kør så denne onlineafinstallering http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 15:58

En simpel diskfragmentering kunne måske også løse det.
START - ALLE PROGRAMMER - TILBEHØR.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-10-06 16:13
Godkendelse af svar
Fra : kb1987

Dato : 29-10-06 22:39

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 23:08

Er den blevet hurtigere siden sidst.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-10-06 23:53

Velbekomme, og tak for point . Fungerer det ?