/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Funktioner i SPAMfigther!?
Fra : taliskoko
Vist : 462 gange
150 point
Dato : 28-10-06 10:49

Hey.

Jeg har lige smidt Spamfigther ind på maskinen, da jeg drukner i Spam via mit webhotel.

Men hvad er de forskellige funktioner til?? Jeg har kigget på FAQ, men synes ikke rigtig der er nogen hjælp der.

Jeg tænker specifikt på "Blokér" og på det at "afvise e-mail adresser". Er der nogen der hjælpe.???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 10:56

De spammails du modtager kan du blokere ved at klikke på BLOKÉR knappen. Så ryger de i BLOKÈR mappen og bruges så af sSpamfighter til at hjælpe andre i fremtiden mod denne spam. Det træder dog først i kraft når der er tilstrækkelig andre der har blokeret samme mail. Så vil den derefter bliver blokeret før den når frem til dig.

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 160 point
Dato : 28-10-06 10:57

Hvis der sniger sig en spammail ind i din indbakke, så trykker du på "bloker". Så kommer den i den store database, som har registreret alle spammails. Når den er blevet blokeret et vist antal gange, vil den herefter komme direkte i spamfightermappen.

Afvise emailadresser - det er som der står. Er der eksempelvis et firma, du ofte får mails fra, du ikke gider at have, så kan du sætte den til ikke at modtage dem.

Vaxen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 10:59

Skulle der imod dit ønske ryge en mail i Spammappen som ikke skulle deri kan du klikke på Fortryd og den ryger så i Indbakke istedet.

I bund og grund et godt program som jeg selv bruger på alle mine pcer. Jeg har dog på en af dem købt og betalt for et tilsvarende der hedder Spywarefigther fra samme producent. Det er blot for at se forskellen og om det er meget bedre med et købeprogram

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 11:01

og Vaxen suplerede lige med fuldstændig rigtige oplysninger

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-10-06 11:18

OK... Lidt dumt spørgsmål måske, men som er affødt af debat mellem uvidende:
Men jeg blokere ikke mails TIL en given adressen men FRA en given adresse. Ik´???

Hvis jeg feks. blokere en spammail som er sendt TIL en mailadresse der sendes mange "lovlige" mails til, så får jeg vel stadig de lovlige mails TIL denne mailadresse???

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-06 11:20

ja, det er der ikke noget problem i - der bliver aldrig blokeret ud fra din pc - kun modtagelse.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-06 11:23

Hov - læste lige dit spørgsmål nærmere - nej, det har ikke noget at gøre med den adresse, der bliver modtaget spammails på. Den vil altid være åben, den bliver ikke rørt.

Der bliver kun blokeret for den konkrete spammail, der er i databasen, eller den konkrete emailadresse eller domæne, som du selv vælger.

Intet den anden vej

Vaxen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 11:50

Selvfølgelig er det kun modtagne mails der vil blive berørt. Ellers ville du jo skulle klikke fortryd hver gang du sendte en mail (måske)

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 28-10-06 11:53

Tak for svaret vaxen.