/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Automatisk ting i Outlook
Fra : moltov
Vist : 566 gange
50 point
Dato : 26-10-06 10:15

Hej alle

Kan man lave det således, at man automatisk sender til en anden som Bcc, når man sender post? I så fald, hvordan?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-10-06 10:32

Hvis du skal sende til flere, kan du oprette dem som gruppe i adressekartoteket

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 26-10-06 10:40

Meningen er at jeg laver en ny mail, og sender den eks. til Hugo@hugo.dk. Men samtidig sender den (Uden at jeg gøre noget aktivt) til anders@blalala.dk som Bcc.

Hvordan gør man det?

Moltov

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-10-06 11:04

Du kan sende til flere, ved at oprette modtagerne som en gruppe, dvs du sender til flere på engang, du opretter simpelthen gruppen i dit adressekartotek, istedet for som kontaktperson, så tryk på gruppe

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 26-10-06 11:09

Olesen--< Det du siger nu, kræver at vedkommende som skal have Bcc, skal stå på alle lister for at få mailen?

Nej, altså....

1. Jeg skriver en ny mail
2. Jeg sender så mailen til enten anders@olsen.dk, eller til en liste (Det er underordnet)
3. Mailen kommer så også til chefen@imboss.dk som Bcc, uden at jeg behøver at finde frem til vedkommende.

Dvs. ALT hvad jeg sender det modtager chefen@imboss.dk også.

Håber det er mere forståeligt nu
Moltov

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-10-06 11:09

Men det sker ikke automatisk. Du skal hver gang udvælge de personer du vil sende til.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-10-06 11:11

Ole du kom mig i forkøbet

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 25 point
Dato : 26-10-06 11:15

Du kan oprette en regel om at den sendes CC til en person eller liste, men prøv at kigge igennem dine funktioner i oprettelse af regler og se om det kan bruges

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 26-10-06 11:21

Hej Kortoververden

Du har ret. Det kan man, men det er kun som CC. Dvs. man kan ikke lave det til Bcc?

Moltov

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 26-10-06 11:37

Hej Alle

Har fundet det!

Man skal

1. tryk <Alt> og <F11> samtidig, for at få VBS frem
2. Find så ThisOutlookSession under Microsoft Office Outlook
3. Kopiere dette så ind:

Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
Dim objMe As Recipient
Set objMe = Item.Recipients.Add("adresse@domain.dk")
objMe.Type = olBCC
objMe.Resolve
Set objMe = Nothing
End Sub

4. Gem det så.

Nu virker det...Jubiiiii

Kortoververden får pointene fordi han var tættest på mht. reglerne.

VH
Moltov

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 26-10-06 11:38

Tak for svaret Kortoververden.