/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojan.WinREG.Zapchast problem
Fra : jeanette18
Vist : 686 gange
100 point
Dato : 25-10-06 16:13

På en helt nyinstalleret pc er er det åbentbart lykkedes overstående og adskillige andre trojaner (som kaspersky og ewido ikke kunne rense) at lægge sig på min pc er. Hver gang jeg klikker på northern ghost ikonet bliver jeg afvist. Programmet får ikke lov til at blive aktiveret så jeg kan få genskabt pc eren som da den var "helt ny". Har læst lidt om det her: http://www.viruslist.com/en/search?VN=Trojan.WinREG.Zapchast&referer=kav

Jeg har opgivet at hente SP1 m.v, før jeg kan få hente mit image tilbage. Lige nu får jeg en skærmmeddelelse fra TJENESTEN MESSENGER som lyder: STOP! WINDOWS REQUIRES IMMEDIATE ATTENTION. Windows has found 55 critical system errors osv.

Jeg ønsker blot at kunne få problembarnet fjernet så jeg kan få hentet mit image igen.
Nogen som har et tip?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-10-06 16:25

Du kan med fordel gå ind på http://www.tipchannel.dk/, de har i reglen mange gode løsninger...

IAH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-06 16:28

prøv at læse denne tråd, måske den kan hjælpe dig

http://www.kandu.dk/spg95207.aspx

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-10-06 16:34

Lad os se på det:

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Accepteret svar
Fra : teh_nixc

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-06 19:18

Mit råd til dig;
- Back up alt der skal gemmes!!
- Derefter formater din pc - Det er det nemmeste at gøre, plus du får en splinterny pc (hvis du ved hvad jeg mener) ;)

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 26-10-06 08:38

Heysa igen. Jeg har ikke kunne komme til min pc er før nu, idet alt bragede ned med fuld fart. Jeg tog konsekvensen og slettede samtlige mine drev/partitioner og geninstallerede windows på ny. Jeg har altid backup liggende på en 3. ekstern harddisk så jeg har også fået genetableret alle vigtige dataer. Alt er nu opdateret - styresystemet, samtlige sikkerhedsprogrammer m.v. Jeg har nu lavet et nyt ghost image som ligger på ekstern harddisk nr. 2 og ydelige en kopi på 3 eren.

Så I får tak for jeres tilbagemeldinger.

Desværre er eneste alvorlige problem nu at jeg i mit outlook 2003 ikke kan få lov at åbne standardmapperne, men jeg opretter et separat spørgsmål på den.