/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mac adresse?
Fra : OleP
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 24-10-06 00:16

Hejsa...Min compaq med windows xp stenede pludselig så jeg måtte slukke den...når jeg nu starter den op, så er der sort skærm og der står noget med mac adresse.....og kommer ikke videre...
nogen der ved hvad det kunne være?

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 24-10-06 00:31

Kan vi ikke få lidt flere oplysninger,hele fejlmeldingen og evt.hardware specifikationer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-06 00:33

Mac adressen er hardware (fysisk) adresse på dit netkort.

Der må stå noget mere?

Dit netkorts MAC adresse kan du aflæse ved at vælge:

Start->Kør... skriv: cmd

I commandvinduet skriver du: ipconfig /all

..så vil du kunne aflæse såvel IP, subnet, som MAC adresse.

Kan du starte op i fejlsikret tilstand? (Tryk F8 ved opstart ..efter BIOS, men FØR windows starter!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-10-06 00:35

mac-adressen er den sum/det tal som din hardware har, og bliver normalt kædet sammen med din internetopkobling.
hvilket netkort har du ?

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 24-10-06 01:17

det er en vens computer så jeg er ikke helt sikker...men det er en compag...1.7 mhz...med indbygget netkort....bordmodel...
Den har altid startet op med et compaq skærmbillede hvorefter den meget hurtigt gik i gang med at loade windows xp ind...men efter idag så er der ikke noget compag billede kun sort skærm hvor der står mac adresse og så står den ligesom og tæller eller noget.....der kommer nogle punktummer.....langsomt en` efter en`....med den bliver ikke rigtigt færdigt.....eller er det bare mig der er for utålmodig.....altså når jeg slukker efter 1-2 minutter uden den er blevet færdig?
På forhånd tak..

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-10-06 08:58

Jeg forstår ikke, at der står noget om MAC-adresse?
Jeg harderimod sommetider været ude for, at hvis der sidder en CD, DVD eller diskette i et drev og hvis BIOS er indstillet til det, så kommer disse punktummer, som tæller ned.
leob

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 24-10-06 09:18

du har vel ikke forsøgt at ændre mac adresse i din nic/netkort's drivere,vis kan det fremkalde dit problem
Bios kan ikke se dit netkort indkodede mac adresse,og ser det så som et defekt net kort, en ide kunne være at
købe et pci net kort(under en hund)og slå onboard net kortet fra i bios og se om du kan komme ind i systemet og
tjekke mac adresse problemt(vis det er det) på dit onboard net kort(undersøge problemet)du kan også prøve at slå netkortet fra i bios og se om du så kan komme ind og tjekke kortet.
Vis du kan komme ind i bios,selvføgelig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 09:22

i enhedshåndtering,selv om du slår det fra i bios så skulle du kunne se det og muligvis ændre i driver opsætningen,genstart og slå onboard kortet i bios til.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 09:24

eller fjerne driveren og geninstallere den

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-06 10:03

Tryk F8 under opstart lige inden windows bgynder klik klik klik klik

start i fejlsikret tilstand.
h-klik på denne comp og vælg egenskaber
hardware > enhedshåndtering
find netkortet >tryk + > h-klik og vælg deaktiver >
luk alm. ned for comp og genstart

Hvis du kan alt det - så fortæl hvad der så sker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 15:26

Citat
der står noget med mac adresse
..... det ville måske hjælpe at skrive HVAD fejlmeddelelsen er

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 29-10-06 15:47

Hej igen..det viste sig til at computeren havde været en tur på gulvet...harddisken er udskiftet og problemet løst...det skal lige siges at når man rystede den gamle harddisk så kunne man høre at et eller andet var raslet løst....så det var det der var problemet..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-06 16:00

Selvom det hedder en harddisk...................................kan den ikke tåle stød.

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 31-10-06 19:11

Tak for svaret Manse9933.