/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
stammetale på skrift
Fra : Solmyr
Vist : 1031 gange
100 point
Dato : 22-10-06 22:16

Er der nogen der ved, hvordan man skriver som om en person stammer??? i direkte tale

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 22:21

man kan ikke skrive hverken med eller ude stammen i direkte tale

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-06 23:11

Den eneste måde jeg kan sige det på er:

Min nevø sidder som lille og "prøver" at sige noget, min egen søn på samme alder, sidder måbende
og kikker på sin fætter, efter et stykke tid, spørger min søn, .... moar hvorfor snakker xx med ekko på??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 23:16

hmmm - mennesker der stammer kan ligesom ikke lave ekko i og med det for det meste er konsonanterne det kniber med - og hvorfor gøre nar af et handicap ???

nordsted1 jeg tilgiver dig hvis du fremsiger 14 ave maria og er seksuelt afholdende i 17 uger

Accepteret svar
Fra : klars

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-06 23:23

Hej

D-d-d-de-det v-v-v-ved jeg i-i-i-ik-ik-ikke, sagde jeg så........

Klars

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-06 23:23

mirit.dk... py ha når der ikke skal mere til at jeg kan blive tilgivet er jeg mere rolig. Jeg prøvede faktisk ikke på at gøre mig morsom, på andres beskostning, men prøvede at forklarer hvordan det kan lyde, i hvert tilfælde i en ca. 4-årigs ører

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 23:26

nordsted1 - tsk tsk

Godkendelse af svar
Fra : Solmyr

Dato : 22-10-06 23:39

Tak for svaret klars.

Det var min kæreste der havde brug for hjælp og selvom jeg endda er lærerstuderende, så var jeg helt blank et øjeblik, men det er jo naturligvis ved hjælp af bindestreger man viser en persons stammen i direkte tale..
Tak for det..

Solmyr