/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Upload Funktion!!
Fra : teh_nixc
Vist : 406 gange
200 point
Dato : 21-10-06 11:52

Hey!
Jeg har efterhånden været inde på mange sider, og spurgt rundt omkring inde på mange forums, men nu spørger jeg her... I ER MIT SIDSTE HÅB...

Nå men landet ligger sådan her. Jeg har en hjemmeside hvor jeg gerne vil have en upload-funktion ind, hvor det skal være muligt at uploade 10-15mb til min server (www.one.com). Problemet er at jeg suck til at få sådan en funktion til at fungere korrekt, med hensyn til PHP. Jeg er nybegynder til PHP btw. Jeg bruger Frontpage 2003 til at redigere min side med.

Men hvad jeg har virkelig brug for er en guide, som går slavisk fra punkt til punkt, og forklare hvordan man gør, enten med PHP, eller frontpage.

http://www.shuffel.dk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-10-06 22:50

For at starte et sted, jeg tvivler på at FP kan lave PHP
Det du vil uploade skal vel ligge i en mappe. denne mappe må ikke være skrivebeskyttet

Du bør nok have et andet program til opload af PHP-filer.
FTP program.
Foreslår filezilla. her er en download af den nyeste og en simpel guide.
http://natmaden.dk/kandu/filezilla/

Med upload (PHP) er serveren begrænset til vist nok 8-10mb pr. fil.
men det mener jeg nok at man kan omgå !

Fortsættes

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 22-10-06 22:49

hm oki! men jeg har et ftp, program! Jeg mener en guide til Frontpage 2003, hvordan man laver en upload side, hvor man max må uploade 10-15mb, eller Dreamweaver!

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 22-10-06 22:49

hm oki! men jeg har et ftp, program! Jeg mener en guide til Frontpage 2003, hvordan man laver en upload side, hvor man max må uploade 10-15mb, eller Dreamweaver!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-06 03:07

Det kan jeg desværre ikke hjælpe med !
Jeg har ingen kendskab til frontpage.
Men frontpage og www.one.com tillader dig brug af ASP
Prøv at kikke hos http://www.eksperten.dk/

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 24-10-06 19:59

hm hvad så med dreamweaver?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-10-06 02:42

Tag et kursus, det fulgte vel med dw eller fp
dw og fp har det dårligt med mange ting bla fordi at de er så venlige at rette fejl og udfylde ting
som man ikke vil have
filezilla er gratis og overføre kun det man vil ogja det var etn valgfri ting.
men ved ren ftp kan det nok være ligemeget.
Det er egenligt ikke så svært at lave en upload,
men der er en del at tage hensyn til. Bla. hvad sker der hvis man:
1 uploader man filer der hedder det samme
2 har filer med æøå
3 der er mellemrum i filnavn.

kik på http://natmaden.dk/kandu/upload/
se hvad du kan uploade, se at filerne hedder andre navne når du downloader dem.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-10-06 02:46

ups øv osv. der er vist lige opstået en fejl i koden/serveren, ja det virkede i går
snupper lige selv et kursus

Annuller spørgsmålet
Fra : teh_nixc

Dato : 25-10-06 19:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Godt nok har jeg fået lidt hjælp, men ikke nok til at jeg vil give nogen points!! sry