/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spam mail/ fra mig selv ???
Fra : disken
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 20-10-06 18:30

Hej
Har en side på www.web10.dk, og har KUN en mailadresse '' postmaster'' der bliver videresendt til en anden adresse, nu har jeg gennem et par uger modtaget spammails, fra en adresse, der kalder sig g@minside.dk OG DET ER IKKE MIN, jeg har prøvet at svare igen, og den ryger lige ind på min mailadresse, som postmaster bliver sendt til.

Hvordan i alverden kan dette lade sig gøre.
Har skrevet til web10, og afventer svar, men er der nogen her, der oplevet noget lignende.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 18:31
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 19:05

Har du lavet din postmaster til at "fang alt" for så kommer alle lykkeridderspamerne med.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 19:24

Hej
Har åbnet for spamfilter, MEN hvordan kan jeg sende spam til mig selv.
De forskellige mails jeg får, kommer fra min webmail, som bliver videre sendt, men har ikke adressen g@minside.dk og sender jeg en mail til samme, ligger den i min anden ind bakke 2 sekunder efter, videresendt.
Og den eneste mailadresse jeg har i brug er postmaster@min side.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 19:31

Vi bruger også web10 mail eks. abc@domainavn.dk som sendes videre til en gmail som hentes ind i Outlook Express
Postmaster videresendes på samme måde og der er ikke "fang alt" tilsluttet.
Web10 har jo ikke plads til så mange mails.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 19:50

Ved det godt, jeg har ikke en maildresse, der hedder g@minside.dk
og derfor undrer det mig, at jeg kan sende en mail til en mail adresse, der ikke eksisterer, og modtage mail fra denne
Men muligt vi misforstår hinanden, men jeg har altså ikke en mail der hedder det, som de sender det til.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 19:53

Venter på svar fra web10, da jeg ikke fatter en dyt.
Skal til natlægen, så stopper her for i dag.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 20:07

Rutebilerne kører ikke som normalt, der er lidt for anden hjælp, til dig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 20:14

OK - god bedring.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 21-10-06 00:01
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 10:34

disken - kig godt på de link fra "Paulus1 " især det øverste.

Gør ikke noget men spørg

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-06 08:41

Hej.
Nej, det er ikke den slags det drejer sig om.
Bare ganske almindelig SPAM/ reklamer for sex og andet.
Men jeg syntes bare det er mærkeligt, at jeg kan modtage mail fra en mail adresse der ikke
eksisterer.

Sender jeg noget til mail adressen, modtager jeg selv svar, MYSTISK.
Har endnu ikke hørt fra web10.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-06 10:32

Prøv lige:
at gå ind i www.web10.dk
> kontrolpanel > mail > mail administration > brugere > har du en "g" konto stående der.

Ud for postmaster >>>>>>>>>>>>>>har du trykket "fang alt" (det skal du ikke)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-06 10:59

e.c
Har stadig kun min postmaster som står til fang alt = ingen/intet.
Og jeg har aldrig lavet en mail adresse, der hedder g@
Har lige sendt en mail til adressen, og indtil videre er der ikke dukket noget op.
Så den fatter jeg simpelt hen ikke.
Må vel vente og høre en forklaring fra web 10.

Mener endda at huske, at jeg før har modtaget mails '' fra mig selv '' bare under andre navne@
Men stadig mærkeligt.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 14:05

Tak for svaret e.c.
Samme forklaring jeg fik fra web10, og har endnu ikke modtaget noget,
så det virker.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 15:46

ok -