/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tipbedømmelsesbrokkerier.
Fra : e.c
Vist : 620 gange
10 point
Dato : 19-10-06 10:27

Ja - nu er det ved at være for meget.
Jeg vil nu citere et "Privat indlæg", sendt til mig, dog uden at fortælle hvem det er.
Citat
hvad er det lige der se "Flot"" om dette løgnagtige tip????

Som henviser til min "bedømmelse" af nedstående tip.
http://www.kandu.dk/tip14919.aspx

Havde det så været "tipperen" som ville spørge til min bedømmelse, kunne jeg måske forstå det.

Men når andre end selve tipperen afkræver en forklaring.........
........så er det altså ved at være for meget.

Ps. Naturligvis vil jeg ikke fortælle hvem der skriver beskeden.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 19-10-06 10:43

Det kan man nok gætte sig til

Den bedømmelse af tippet er DIN EGEN PRIVATE MENING - og sådan skal det også være....

Selv syntes jeg ikke tippet er meget værd, da det kun gælder (hvis det gælder) et amerikansk kreditkortselskab.

Men de private indlæg er ved at tage overhånd - og det er noget kandu bør tage op...

Det burde være muligt HELT at slå fra at man IKKE ønsker at modtage private mails uden man skal blackliste brugeren.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-10-06 10:48

Nej e.c.

Det er ikke ved at være for meget - Det ER for meget.

MEN

Det er åbenbart for besværligt at komme i fodslag mht. dette - Der er kanduer af så mange slags, så vi må lære at leve med det.

Livet er alligevel for kort til, at det kan få mit blodtryk i det røde felt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-10-06 10:48

Citat
Det burde være muligt HELT at slå fra at man IKKE ønsker at modtage private mails uden man skal blackliste brugeren.
.... jaaaeehhh men man kan ikke blackliste nogen på private beskeder - og det er for dårligt

mit ønske - at man selv kan tage stilling til om man vil modtage private beskeder eller ej - ved et enkelt flueben for ja eller nej

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-10-06 10:59

Citat
mit ønske - at man selv kan tage stilling til om man vil modtage private beskeder eller ej - ved et enkelt flueben for ja eller nej

Rigtig god idé - mon ikke vi skulle forslå kanduadministrationen det - det kunne jo være ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 11:09

Det var nu også det jeg mente

Det burde være muligt SELV at bestemme HVILKE former for mail man ønsker...

Det er dog KUN en robot der udsender disse..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 11:11

Det er jo ikke så slemt..........................bare lidt fjollet at gå så højt op i tip.

Altså private indlæg er ikke så dårligt - men en mulighed for at sortere eller frakoble, ville nok være en god idé.
Og mens vi er ved idéer, så kunne jeg godt bruge, at kunne ryde lidt op i private indlæg.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-10-06 11:12

ÅÅHHH NNNEEEJJJJJ.....tænkte jeg da jeg så overskriften....

For S...., F...... og H..... da vel ikke et mere af de spørgsmål, hvor enten en frustreret tipskriver eller en fortørnet læser af et tip, ikke kan forstå hvorfor tippet ikke ses som verdens bedste og udløste maxpoint

Og så var det.......pyha,...... heldigvis noget så relevant, som en der vil brokke sig over tipbedømmelsesbrokkerne i stedet

For de er nemlig ved at tage overhånd

Både med deres ca 1177 tråde på siden her, om emnet......eller også som du skriver, enten forespørgsler eller i visse tilæfælde direkte ubehøvletheder i privatbeskeder.

Hvordan man undgår det:

UMULIGGØR mulighed for bedømmelse og pointgivning af tip........HVIS altså, at tipmulighen er kommet for at blive

mvh dova

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-06 11:12

Jeg har også fået et privat indlæg med ordlyden>
Citat
Hvad synes du selv der retfærdiggør 5 for dette løgnagtige tip!!

Men ikke annonymt NIC

Sjov fætter

Manse9933

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 11:14

Hvad mener du med at rydde op

Hvis du i indlægene trykker "afslut debat" er de da lukkede

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-06 11:16

Mit svar
Kode
Fordi jeg var i godt humør og så kender jeg hele historien i forevejen og det handler om at man skal dawnloade et program fra deres(musik afspiller) HP som man kan afspille musikken i og kun i den o.s.v o.s.v,lang historie du kan læse den inde på computer.com

i fremtiden vil jeg give alle fem * fordi de gidder at find sig i at blive fornærmet af folk som mener at deres tip's er det rene lalleværk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-06 11:17

man er vel en venlig og velopdragen person

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 11:22

At give ALLE 5 stjerner, vil opildne til endnu flere tåbelige tips.

At give ALLE 0 stjerner vil stoppe alle GODE tips - og der er trods alt en del

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-10-06 11:29

Jep, gang i den,hellere positivt end negativt gang i den
Jeg er vild med folks tip's,om de er gode eller dårlige er en smags sag,de tip's jeg ikke kan tage stilling til bedømmer jeg ikke,jeg lader den næste komme til fadet

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 19-10-06 11:29

jeg forstår så slet ikke,hvorfor det er nødvendigt at andre kan bedømme de tips der bliver skrevet. Tips er som sådan en god ide,men det der stjernesytstem som udløser at folk farer i flæsket på hinanden,,,er da så dumt og barnligt,at man må undres,,,,,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-10-06 11:36

Citat
så kunne jeg godt bruge, at kunne ryde lidt op i private indlæg.
... JA !!!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-10-06 17:09

Jeg kan nu godt lide en gang stjernedrys
Vel og mærke hvis der er mening i tipset !

Privat beskeder er da udemærket, men kandu lader til at sakke bagud med egenkontrol af profil.
Der findes mange andre steder hvor kontrollen er bedere udviklet.
Hvis man delvis vil slippe for private indlæg (email) kan man lave en postregel eks.
ved post fra kandu med emne der indeholder ordet 'privat' , smid det til storskrald,(Slettet post) !
Delvist fordi der vil på kadu stadig stå en lille konvelut ud for 'vis private indlæg'
Vænner man sig til at den er der og ignorere den kunne det gøre sig ud for at man ikke ønsker
private indlæg. hvis man så samtidig lige skriver i sin profil at man ikke ønsker private indlæg.
Ja så..så .. hmm det er nu kun en lappeløsning.

Tænk at nogen gider at ulejlige sig med at skrive privat om andres indlæg..

Musik... jamen http://pandora.com er da bare så genial , så resten kan være ligemeget for mig.
Tun ind på radio natmad
http://www.pandora.com/?sc=sh148929588730834797

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 19-10-06 17:54

synes personligt at når jeg sidder og kigger "tips" igennem er der alt for mange egoistiske bedømmelser. For stået på den måde at en kan gi 0 stjerne fordi han ikke kan bruge det til noget selv.

Det kun lyde sådan.
TIP: Nu kan du få gratis bredbånd hos XXXX med 0kr i oprettelse og 0kr i abb det næste halve år.

Bedømmelse: Kan ikke bruges til noget har allerede udemærket bredbånd. (nul stjerner)

Det jeg mener er måske man skal kigge lidt ud over ens egen næse(tip) når man bedømmer. Det kunne jo være der var en der kiggede efter et bredbånds abonnement og dette var perfekt til ham/hende.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 19:29

Tak for svaret refi.
Der er kommet mange gode input så det er nok ikke bare mig der syntes sådan !!
Nu afsluttes dette lille pip.

Du skal også lige have

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 20:10

Selv tak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-06 12:26

Jeg må lige 'af med' denneher:

Jeg bedømte et tip og fik så privat emil om at tippet kun var for kvinder!

Nu pointerede jeg at der ingen fysiologisk forskel var på mænd og kvinder mht. det tip det drejede sig om og tilføjede:

Citat
Dernæst er kandu.dk et offentligt forum for ALLE ...både mænd, kvinder, børn og ældre af alle nationaliteter, politisk ståsted, sexuel observans og etnisk baggrund. Kort sagt et bredt udsnit af verdens befolkning. (..måske lige undtaget; de aller fattigste, dårligst uddannede og mest syge). Derfor kan du ikke 'bestemme' at dit tip kun er henvendt til kvinder, men må forvente respons fra den alm. bruger af dette site ...undertegnede inklusive

Jeg har intet mod at folk skriver præcis de tip & råd, de nu finder kunne være til nytte for den alm. bruger, men vil forbeholde mig ret til at kommentere og bedømme ud fra min 'egen verden' og set i dette perspektiv.

Ka' du ha' en fortsat go' dag XXX :-)

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 12:37

Det kunna da være at vi skulle foreslå Kandu at dele Kandu op i MEST FOR MÆND og MEST FOR KVINDER.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-06 12:50

IKKE FOR BØRN !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 12:55

Det ville være den sikreste måde at få børnene til at logge på netop den kategori

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-06 12:59

Nogen gange oplever jeg kandu.dk som om nogen brugere tror de sidder i deres egen dagligstue.

Tænk hvis det i folketinget var således at Statministeren gik på talerstolen med denne bemærkning:
Citat
..og så forlanger jeg at partierne udenfor regeringen, blander sig uden om dette vigtige spørgsmål!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-06 13:07

..og inden e.c kommer med 'morsomme' bemærkninger:

Man kan antage en person på kandu sidder i sin/en dagligstue.

Man kan ikke antage en person i sin/en dagligstue ...er på kandu.

...oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 15:19

Kan være KANDU er et lille kælderværelse på Amager

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 15:21

Rent teknisk behøver du vel blot en gammel 386er en god ide og et godt webhotel

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-10-06 16:13

KUN FOR NØRDER
Kandu kører på egen server, under gratisdns
Citat
# Hello 66.36.241.109. Your session has been logged.
#
# Copyright (c) 2002 - 2006 by DK Hostmaster A/S
#
# The data in the DK Whois database is provided by DK Hostmaster A/S
# for information purposes only, and to assist persons in obtaining
# information about or related to a domain name registration record.
# We do not guarantee its accuracy. We will reserve the right to remove
# access for entities abusing the data, without notice.
#
# Any use of this material to target advertising or similar activities
# are explicitly forbidden and will be prosecuted. DK Hostmaster A/S
# requests to be notified of any such activities or suspicions thereof.

Domain: kandu.dk
DNS: kandu.dk
Registered: 2000-09-13
Expires: 2007-09-30
Registration period: 1 year
VID: no
Status: Active

Nameservers
Hostname: ns1.gratisdns.dk
Hostname: ns2.gratisdns.dk
Hostname: ns3.gratisdns.dk
Hostname: ns4.gratisdns.dk

# Use option --show-handles to get handle information.
# Whois HELP for more help.

kandu = 195.184.113.135 = unknown location in Denmark
195.184.113.135 ligger inden for webpartners IP-område

Citat
IP address: 195.184.113.135
Reverse DNS: [No reverse DNS entry per ns.tjantik.dk.]
Reverse DNS authenticity: [Unknown]
ASN: 9167
ASN Name: UNSPECIFIED (WEBPARTNER A/S is a Danish Internet Service Provider)
IP range connectivity: 2
Registrar (per ASN): RIPE
Country (per IP registrar): DK [Denmark]
Country Currency: DKK [Denmark Kroner]
Country IP Range: 195.184.96.0 to 195.184.127.255
Country fraud profile: Normal
City (per outside source): Unknown
Country (per outside source): DK [Denmark]
Private (internal) IP? No
IP address registrar: whois.ripe.net
Known Proxy? No
Link for WHOIS: 195.184.113.135

Lidt usikkert men kandu har en server hos webpartner vist nok i Vejle

Kandu har 21 fejl og 2 warnings i deres forside.

Læste du det uden at være nørd , står jeg ikke inde for eventuelle følger !
Er du en kvinde med overskud af moderføelser så:
Hjælp jeg er møg snottet og har feber, og Min moar er ikke hjemme

Gad vist om webpartner bor på 1.sal

</A.Tju>