/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Brevflet Exel til Word
Fra : skippersej
Vist : 1017 gange
100 point
Dato : 18-10-06 11:12

Jeg er stødt på et problem ved brevfletning. I min database (Excel) har jeg kolonner med forskelligt indhold, i nogle er der tekst, andre tal, og andre igen dato som er formateret som dato. Ved fletning med Word er der opstået det fænomen at i felter hvor der er en dato ændres formatering i det ene felt til et helt andet format. eksempel 17. oktober 2006 ændres til 10/17/2006.
Problemet er pludselig opstået, samme fletning har været brugt adskillige gange uden problemet. Kan det være sket en ændring, til- eller utilsigtet som gør forskellen?
Jeg håber KanDu kan hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 11:34

Prøv at formatere HELE kolonnen om igen.....

Noget tyder på at nogen af cellerne står til et amerikansk datoformat..

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 18-10-06 11:56

Til refi !
Desværre, jeg har netop formateret kolonnen, sikret mig at det var dansk og prøvekørt igen. Tak for forsøget.
Det pudsige er at datoen jo står helt rigtig i Excel men ændres i Word.

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 18-10-06 12:07

Til refi !
Du er nok inde på noget af det rigtige med amerikansk format! Jeg har prøvet i et felt at skrive datoen med normal tekst, det medførte at der i Word blev markeret et klokkeslet 12.00.00 AM.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 12:17

Kan også være det felt du fletter til - der er amerikansk formateret....

Problemet behøver jo ikke være i excel - det kunne jo være word der lavede det om

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 18-10-06 12:32

Ja! men i Word er det jo ikke et felt (nå ja bortset fra flettefeltet), men hvordan dælen formaterer jeg et enkelt felt i Word? Jeg har set efter om Word er sat op til dansk!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 12:38

Når du indsætter datofeltet i word har du da også muligheden for at vælge "formatet"

Hvis ikke de er ens går det jo galt..

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 18-10-06 13:15

Hvordan formaterer jeg datofeltet (flettefeltet) særskilt? det kan jeg ikke se!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 13:46

Mærk feltet af - højreklik - vælg rediger

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 10-11-06 17:24

Formatet bliver styret af Windows datoformater (indstillinger i kontrolpanelet...tror jeg -)).

Du kan dog godt formatere feltet om i Word:

- Højreklik på feltet og vælg Feltkoder til/fra
- Stil markøren efter ” i navnet på feltkoden
- Lav et mellemrum og indtast nu følgende formatkode: \@ ”d. MMMM yyyy”
- Højreklik på feltet og vælg Opdater felt

MVH

Lars

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 13-11-06 14:25

Tak til refi og tak til hr. hvalsoe

Jeg har haft kontakt til microsoft og fået en henvisning til hjemmesiden http://support.microsoft.com/kb/304387#top, her står hvordan problemet løses. Og det er som du skriver hr. hvalsoe.
Da problemet var løst forsvandt det fra mine tanker, undskyld, linien skulle have været lukket.

Tak for hjælpen