/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Links i HP - åbne ny side
Fra : Søssan
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 17-10-06 09:51

Hejsa

Jeg har indsat en del links i min HP. Nu har flere bedt mig om at ændre det således, at de ikke ryger ud af min side, når de lige vil ind og se disse links.

Altså, når de er inde i min HP, og trykker på et link, skal der åbne en ny "session/side" foruden min HP.

Arbejder i Frontpage.

Venlig hilsen
Søssan

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-06 10:35

Prøv dette, det åbner dit link i et nyt vindue
<p><a href="http://www.et eller andet" target="_blank">Navnet på dit link</a></p>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-06 10:49

Ellers skal du vælge, hvis du bruger MX - Fontpage eller andet - TARGET - BLANK
Står i boksen, lige under linket du lægger ind.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-06 11:52

FrontPage 2000
Hvis du har startet din FP rigtigt med at lave et websted på din egen comp først, så bør den selv
lave det rigtigt.
lav tekst og marker den > op i "indsæt" > hyperlink > surf hen til siden (inde i FP) > marker den og vælg hvordan den skal vises i "destinationsramme

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-10-06 11:57

Her er nogle af de variabler, du kan arbejde med:

target_same:i samme vindue / ramme',
target_parent:i underliggende vindue / ramme',
target_top:i topprammen (erstatter alle rammer)',
target_blank:i et nyt vindue',

I FP angives det let fra "indsæt hyperlink" / destinationsramme, som sætter variabler ind for dig.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-10-06 11:58

Undskyld e.c. - Vi "faldt" vist over hinanden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 12:01

Det skal du ikke undskylde - gentagelse fremmer forståelsen.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 17-10-06 12:03

Hej alle

Min HP er oprettet direkte via filhåndtering i one.com. Har fået Frontpage efterfølgende (sidste uge- så nu skal der først læres). Prøver jeres forslag i min middagspause eller efter fyraften.

Vender tilbage.

Hilsen
Søssan

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 17-10-06 12:09

Ups. Det bliver selvfølgelig først afprøvet efter fyraften, har ikke Frontpage på min arbejdscomputer.

Søssan

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-10-06 12:13

Citat
gentagelse fremmer forståelsen

Jow - men det virker alligevel fjollet med en gentagelse, der er identisk.
Men det sker ikke sjældent, at man under tastearbejdet med en kommentar bliver "overhalet" indenom med samme kommentar, man er igang med.
Blev forstyrret af en telefon før jeg trykkede "send" - men "You first this time".

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 12:16

Godkendelse af svar
Fra : Søssan

Dato : 17-10-06 20:13

Tak for svaret e.c.

Tænk jeg forstod vejledningen og det virker.

Tak. Også til jer andre.

Søssan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 22:01

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 22:17

Og du kan se hvordan jeg gør:
www.hirsenet.dk/hirsebakken
H-klik >vis kilde i det grå område, så kan du se det.
Det er oprindelig lavet i FrontPage men senere rettet i Dreamweaver.
Men det var faktisk nemmest i FP.