/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
åbne DVDen
Fra : b2253
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 17-10-06 09:35

Jeg har installeret Norton Ghost og gemt min harddisk på DVD, men hvordan kommer jeg ind på DVDen og ser om hele min harddisk ligger der.
eller kan jeg det ???

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-10-06 10:19

Den ligger vel på dit E-drev i "Denne computer" - når du har sat DVD'en i, højreklikker du på det og vælger stifinder.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-06 11:01

Du kan ikke åbne FILEN, hvis det er det, du tænker på.
Den kan kun bruges til at genskabe dit system, men er der ikke en funktion, der hedder noget med
tjek backup, hvis den siger den intet fejler, så har du overført hele din disk.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-06 11:36

Det der bliver brændt over på din DVD, er et IMAGE af din harddisk, og kan kun åbnes med programmet der lavede det IMAGE, hvilket vil sige NORTON.
Og hvis du vil se om det virker, bliver du nødt til at køre programmet,/ installationen.
Du kunne eventuel lægge en anden harddisk i din PC, hvis du tvivler på om det virker,
men det er meget sjældent, at der er fejl på disse Backup programmer.
OG kan Norton ikke lave et ordenligt image, ville du sikkert have fået en besked om at det var Corrupt eller beskadiget.
Bruger selv Acronis, og har ALDRIG oplevet et forkert brændt IMAGE.
Men kan tænke mig, at du ikke skal bruge billige Medier, hvis de skal gemmes længe, og vælg så at brænde dem, ved en lav hastighed, så er du sikker på at der ikke kommer for mange fejl med.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 13:34

Jeg mener at en nyere udgave af Norton Ghost kan åbne og kigge ind i den image-fil.
Det kan programmet Drive Image som jeg bruger - men kun når den ikke er pakket sammen.
Så hvis du har komprimeret Ghost/image-filen er det ikke sikkert du kan åbne den.
Under alle omstændigheder skal det være Ghostprogrammet som kigger i en Ghost-fil.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-06 14:18

e.c
Skal ikke undre mig at den kan se´s men tvivler hvis det er kompromeret, men som skrevet, bruger jeg Acronis, og der kan man ikke se noget, man får kun bekræftelse på vel udført arbejde, og så tager det ca. 10 minutter at lave en kopi af harddisken.
Og jeg behøver ikke brænde noget, kan bare gemme det på en anden disk, eller den sikkerhedszone, man kan oprette.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-10-06 14:19

kompromeret = komprimeret.
Uha, er det så tidligt på dagen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-06 19:14

Med Drive Image og ( måske Ghost) kan man kigge og endda hive/overføre filer/programmer fra en ikke komprimeret backup-image.

Godkendelse af svar
Fra : b2253

Dato : 20-10-06 09:05

Tak for svaret disken.