/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Import, halvautomatisk riffel
Fra : Merlin12321
Vist : 2914 gange
20 point
Dato : 16-10-06 19:21

Hej
Jeg har set lidt på en M1, som jeg godt kunne tænke mig, men er der ikke noget med at halvautomatiske rifler skal blomberes, og magasinet skal nittes fast? Og så går lidt af det sjove med clips'ene der flyver ud, af.
Er der ikke en mulighed for at beholde riflen uden indgreb?

Jeg så at man kunne få den i to kalibre en .308 Winchester og en 30-06 Springfield, hvilken skal man vælge?

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 30 point
Dato : 16-10-06 20:00

Hejsa!
I Danmark skal halvautomatiske haglgeværer og kuglevåben være plomberet til kun at kunne indeholde 2 patroner.
I 2004 kom yderligere den bestemmelse at kuglevåben med indskudsmagasin skal have magasinet svejset eller popnittet til stolen, selvfølgelig for at forhindre udskiftning af magasinet.
Der er altså ingen mulighed for lovligt at omgå dette krav.
308 eller 30-06 ?? tja---det afhænger jo lidt af hvad man skal bruge våbnet til.
Til jagt er der ikke den store forskel, men til konkurenceskydning ville jeg foretrække 308'eren af hensyn til brugen af spidsskarp ammo.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : Merlin12321

Dato : 16-10-06 20:20

Tak for svaret dabj.
sørgeligt, men det går nok.

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 26-11-06 22:35

Altså man kunne jo få den registreret til jagt i udlandet. Så må den ikke bruges til jagt i Danmark, men må gerne være halvauto.

Kommentar
Fra : K.L.R

Dato : 23-12-08 22:45

Det er simpelhen voldtægt at popnitte mac på en M1 !

Det gør du simpelhen IKKE ! ! så heller send den på overarbejde i Congo eller noget i den stil !

Vores våben lov er simpelhen idiotisk da reglerne fra 2004 ramte en masse der ikke kun brugte deres våben til jagt .
Jeg havde en M1 som blev krævet voldtaget for at jeg kunne beholde den . Heldigvis fik jeg lortet stjålet fra min bil kort for inden . . . . . . .

De må da have spist jord eller det der var være hvis de seriøst troede på at loven fra 2004 ville fjerne våbnene fra gaden .
Det var jo ikke vores våben der blev brugt og en kriminel ville da aldrig få fat i mine våben uden at komme til at lide af kronisk gennemtræk ! !

Hvem gider også at købe en gamle M1 på Nørrebro i dag , når en sprit ny AK koster under 10k hos Muhammad´s Is og slik nede på hjørnet ? .

Vores private jyske porno skydeklub blev i hevetfald gjort ulovlig i 2004 , selv om ingen af dens medlemmer var andet end en flok gamle professionelle soldater med jagttegn og en forkærlighed for at skyde ting i stykker med både gamle historiske og mordernet halvautomatisk våben .

Vores finskytte fanatiker nr1 fik krav om voldtægt af hans helt nye H&K G3 SG/1 !
Noget som simpelhen må være en krænkelse af hans menneskerettigheder og kun noget onde Taliban støtter og naive hippier står bag ! .

Længe leve "Team træls" now in Full auto style !